Verksamhetsutvecklare, Regionalt Stöd Syd

Verksamhetsutvecklare, Regionalt Stöd Syd

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Enhetens uppdrag
Enheten Regionalt Stöd Syd består av idag 15 medarbetare.

Våra främsta uppdrag är att vara en resurs och stöd till regionledningen men också ett stöd till regionchefen. Arbetsuppgifterna och uppdragen är kopplade till vår verksamhetsplan och myndighetens styrkort.

Vi arbetar för att snabbt kunna ta oss an nya uppdrag och vara proaktiva och flexibla.

Beskrivning av tjänsten
I arbetet ingår att inom region syd planera, driva och följa upp införanden av nya arbetssätt, processer och systemstöd. Detta sker utifrån en gemensam införandeprocess där det finns en framtagen nationell plan med tillhörande aktiviteter för införandet. I detta förankrar och informerar du berörda chefer och stödfunktioner så att medarbetarna får den information, utbildning eller andra förutsättningar som behövs.

I arbetet kommer du ha en löpande kontakt med utsedda processtödjare inom region syd som är de som är operativt ansvariga för att hålla i exempelvis dialoger med medarbetare. Du ingår i nätverk med verksamhetsutvecklare i andra regioner samt med de som nationellt leder ett införande.

I tjänsten kommer du jobba för att utveckla arbetssätt och processer i kundarbetet. Detta sker tillsammans med de verksamhetsdelar som nationellt driver ett utvecklings- eller förbättringsarbete samt tillsammans med andra regioner.

Du arbetar även med att inom vår region underhålla och förvalta myndighetsgemensamma arbetssätt och processer i kundarbetet. Detta innebär att du inom Region Syd följer upp och analyserar hur arbetssätt, processer och systemstöd fungerar i den dagliga verksamheten och identifierar behov av förbättringar.

Du arbetar tätt med regionens ledningsgrupp för att säkra att region- och enhetschefer förstår och kan vara bärare av förändringarna och för att fånga upp vilka förutsättningar som finns i regionen.

Grundläggande krav för tjänsten
- Aktuell erfarenhet av en ledande roll med ansvar såsom exempelvis tid- och resursplanering för projekt, uppdrag eller liknande som pågått under en sammanhängande period om minst 3 månader
- Erfarenhet av att leda och samordna förändringsarbete i en större organisation.
- Erfarenhet av att utifrån kundernas behov arbete med arbetsprocesser kopplat till stora kundflöden.

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av digitalisering av arbetssätt och utvecklande av digitaliseringsprocesser i större organisationer.
- Erfarenhet av arbete med arbetsprocesser kopplat till stora kundflöden.

Personliga egenskaper

- Hög analytisk- och problemlösningsförmåga

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Placeringsort är enligt överenskommelse inom den aktuella regionen, Region Syd.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar i en liknande roll på myndigheten.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-04.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida.

Urvalstest kan i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Marie Klasson, Enhetschef, 010-486 56 67

Rekryteringspartner: Linda Lagerstrand, linda.lagerstrand@arbetsformedlingen.se

Fackliga representanter:

Christofer Björk, ST, 010-486 14 49

Anette Hedman Åberg , Saco-s, 010-488 10 75

Ulf Törnkvist, SEKO, 010-487 04 46

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024