Verksamhetsutvecklare till äldreomsorgen, Sundsvalls kommun

Verksamhetsutvecklare till äldreomsorgen, Sundsvalls kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Sundsvalls kommun? Nu har du chansen att göra skillnad för vårt samhälle och våra medborgare i rollen som verksamhetsutvecklare inom äldreomsorg vid vård- och omsorgsförvaltningen, Sundsvalls kommun

Utgångspunkten för äldreomsorgen och hälso- och sjukvårdens organisation är att främja ett nära tvärprofessionellt arbetssätt med hög samverkan mellan professionerna för att kunna forma hjälpen till medborgaren på ett så individuellt sätt som möjligt. Den 1 januari 2020 bildades en Vård- och omsorgsnämnd samt en Individ och arbetsmarknadsnämnd. Vård- och omsorgsförvaltningen består av följande verksamheter: äldreomsorg, stöd till funktionshindrade samt hälso- och sjukvård.

Som stöd till verksamheterna inom vård och omsorgsförvaltningen och individ- och arbetsmarknadsförvaltningen har det bildats ett gemensamt verksamhetsstöd bestående av tre avdelningar: Avd för kvalitet och utveckling, Avd för kansli, HR och kommunikation samt Avd för ekonomi och analys. Dessa tre avdelningar ska samverka för att ge ett bra stöd till kärnverksamheterna. Som verksamhetsutvecklare är du anställd hos avdelningen för kvalitet och utveckling.  

Uppdraget  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Dina uppdrag kommer i hög grad från områdescheferna inom äldreomsorgen och även ifrån avdelningschef för Kvalitet och utveckling. Utgångspunkten i arbetet är förvaltningens ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete samt pågående implementering av Skönsmomodellens arbetssätt. Du arbetar nära verksamheten och ingår som adjungerad i verksamhetens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:

- identifiera, analysera och implementera förbättringar i verksamheten

- stödja ledningen i att planera, följa upp och analysera verksamheten

- ansvara för uppdrag och utredningar som beslutsunderlag inom verksamhetsområdet

- föredra utredningar i ledningsgrupp och nämnd

- informera om och samordna arbetet med LOV hemtjänst vilket innebär en rad olika arbetsuppgifter bl.a. samverkansträffar, uppdatering av förfrågningsunderlag, information, uppföljning av privata utförare

- i samverkan med ledningen och enheten verksamhetsstöd Skönsmomodellen utveckla metoder och arbetssätt kring delaktighet och inflytande för brukarna

- omvärldsbevaka och hålla dig à jour med förändringar i lagstiftning och utveckling och forskning inom området.

I ditt arbete utgår du från kommunens vision, värdegrund och värdskap samt kommunens övergripande handlingsplan för digitalisering. Det är krav på sekretess i arbetet.

Din profil

Du har en akademisk examen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget samt  flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Du har aktuell erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling på övergripande strategisk nivå och dokumenterad erfarenhet av att producera dokument med hög språklig kvalitet.

Aktuell erfarenhet av utredningsarbete samt god kännedom om de lagar som reglerar äldreomsorgens verksamhet är meriterande. Det är även meriterande med utbildning inom projektledning samt kurser/utbildning för området adekvat t ex utredningsmetodik, statistik eller metoder för verksamhetsutveckling.

Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt B-körkort. Du har goda kunskaper i Office-paketet och mycket god datavana. Det är meriterande om du har kunskaper i statistikprogram.  

Du trivs med att samarbeta och du är duktig på att skapa och underhålla relationer. Du har förmåga att se till olika gruppers intressen och samtidigt bibehålla en helhetssyn med verksamhetens bästa i fokus. Du är strukturerad, prioriterar på ett effektivt sätt och driver dina processer framåt. Din initiativförmåga är hög och du är skicklig på att komma med idéer som kan omsättas i praktiken för att nå uppsatta mål. Du ser möjligheter i utmaningar och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar.

Du har ett genuint intresse för att utveckla äldreomsorg och din problemlösande analysförmåga är hög. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga företrädare

Facklig företrädare kontaktas via kommunens växel 060 – 19 10 00.

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta Katarina Tjernblom, avdelningschef kvalitet och utveckling vid vård och omsorgsförvaltningen, tfn 060-19 12 70 eller Olivia Bergdahl, HR-konsult, tfn 060-19 17 69.

Övrigt

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Sista ansökningsdag är 2020-02-28.

Varmt välkommen med din ansökan!

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Bdioui
070-647 14 15
Jolanta Sörebäck
070-534 44 92

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundsvalls kommun Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Norrmalmsgatan 6
None

Postadress

Norrmalmsgatan 6
Sundsvall, 85185

Liknande jobb