Verksamhetsutvecklare till Willhem, Göteborg

Arbetsbeskrivning

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 270 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 42 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer på oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Vi äger och förvaltar cirka 26 500 hyreslägenheter och finns på tretton orter. Willhem har cirka 260 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare utvecklar vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag.

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare.

Din roll
Som verksamhetsutvecklare hos Willhem bidrar du starkt i arbetet med att nå företagets ambitiösa mål när det gäller service och kundnöjdhet. I din roll kommer du att arbeta med utvecklingen av två av bolagets kärnprocesser, vilket innebär samarbete med stora delar av organisationen, såväl centralt på huvudkontoret som lokalt på de orter där vi har verksamhet. Till din hjälp finns ett processnätverk där kollegor med olika roller och på olika orter hjälper dig att driva utvecklingen framåt. Du som processledare har en sammankallande och drivande funktion i det arbetet.
Du tillhör Willhems kundavdelning och rapporterar till bolagets CRM-chef. Din placering är på huvudkontoret i centrala Göteborg, men du behöver vara beredd på att resa i tjänsten.

Huvudsakliga uppgifter är:

• Vara processledare för kärnprocesserna rondering och åtgärda (översyn av våra fastigheter och hantering av serviceärenden)
• Driva ständiga förbättringar - arbeta med att optimera processerna och kommunikationen till våra kunder
• Arbeta strategiskt, t ex genom att skapa, mäta och följa upp effektiva nyckeltal
• Samarbeta med övriga verksamheten för att utbyta erfarenheter och sprida ”Best practice”
• Vara projektledare alternativt projektdeltagare och behovsställare av utvecklingsprojekt
• Omvärldsbevakning
• Säkerställa utbildning och kompetensutveckling i våra processer och systemstöd

Du har följande kompetens:
Du har förmodligen några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat med verksamhetsanalys och processutveckling. Kanske har du arbetat som konsult i några år och är redo för en motsvarande roll i ett bolag. Du är van att hantera många kontaktytor och trivs med att hålla utbildningar på olika nivåer. Det är viktigt med intresse och erfarenhet när det gäller systemstöd och att du är bekväm i att sätta dig in i och hantera IT-verktyg på en djupare nivå. Din utbildningsbakgrund är högskoleekonom eller motsvarande med kunskaper inom ekonomi, projektledning, kommunikation och kvalitetsarbete.

Du känner igen dig på nedan beskrivning:
Som person är du analytisk och har förmågan att se hur olika åtgärder och förändringar påverkar verksamheten. Du kan bryta ned strategiska frågeställningar till tydliga och konkreta mål. Ditt driv och ditt engagemang ger dig möjligheter att påverka din omgivning på ett positivt sätt och med god pedagogisk förmåga och tydlig kommunikation skapar du förtroende såväl internt som externt. Samtidigt som du är konsultativ och kan ge proaktiva råd, har du en stödjande personlighet och trivs med många kontaktytor. Du bör trivas med att arbeta i ett bolag i kontinuerlig utveckling, tillväxt och förändring och uppskatta möjligheten att få vara med och sätta avtryck.
Willhem arbetar aktivt med värdegrunden som är Vakna; Värdeskapande, Affärsmässiga, Kundfokuserade, Nyskapande och Ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela och känna dig inspirerad av för att vara rätt person för rollen.

Nu är det bara att söka!
I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se senast den 13 december. För frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, tel. 0735-40 52 62 alt. Helena.bruman@jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande med paus under jul- och nyårshelgen för att sedan återupptas i mitten av januari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


28 januari 2021

27 januari 2021

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

27 januari 2021

25 januari 2021