Verksamhetsutvecklare/systemförvaltare, Kommunledningskontoret

Verksamhetsutvecklare/systemförvaltare, Kommunledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig!

I rollen som Verksamhetsutvecklare/systemförvaltare kommer du att vara anställd på Kommunledningskontoret där du ingår i ett team med verksamhetsutvecklare, kommunstrateger, utredare och jurister.
Kommunledningskontoret hanterar strategiska frågor utifrån ett styrnings- och ledningsperspektiv, vilket kan röra sig om exempelvis kommunens styrmodell, planeringsprocesser och andra områden för långsiktig utveckling i Sandvikens kommun. Utifrån kommunledningskontorets uppdrag genomförs exempelvis kommunövergripande utredningar och processkartläggningar.

Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar du omväxlande arbetsuppgifter, från att operativt jobba med behörigheter till att strategiskt komma fram till, och implementera den bästa lösningen för Sandvikens kommun?
I din roll som systemförvaltare ingår att tillsammans med övriga i förvaltningsorganisationen planera kommande utvecklingsarbeten och därefter leda arbetet och aktiviteter utifrån beslutad utvecklingsplan och budget. För att trivas i rollen bör du gilla att aktivt leta och tillgodogöra dig information självständigt och samtidigt ta tillvara de kompetenser som finns i kommunens verksamheter genom olika samarbeten.

Uppdraget innebär bland annat:
- Planering, underhåll och utveckling av vårt beslutsstöds-system.
- Ansvar för att förbättra och vidareutveckla rutiner för förvaltningsorganisationen.
- Kontakt med och är kravställare gentemot systemleverantör.

KVALIFIKATIONER
I den här rollen är det viktigt att du kan tillämpa din specialiserade och detaljerade expertkunskap inom systemförvaltning, och du har också en väl utvecklad förmåga att översätta denna på ett pedagogiskt sätt till andra, som inte är specialister inom ditt område. Du visar förståelse för och förstår nyttan av organisationens olika expertområden.

Som person är du initiativtagande, uthållig, serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du är också strukturerad, ser helheten och har en god problemlösande analysförmåga.

Du behöver ha mycket goda IT-kunskaper, och vana av att systematiskt förvalta och administrera komplexa IT-system. Lämplig utbildningsbakgrund är universitets- eller högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med beslutstöds-system (BI).
- Erfarenhet av att omvandla önskemål till behovs- och kravspecifikationer i samarbete med beställare.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Systemförvaltare till HR-avdelningen i Linköping

Systemförvaltare till HR-avdelningen i Linköping

9 december 2021

9 december 2021

9 december 2021

9 december 2021