Vi söker en försäkringshandläggare med intresse för service och teamkänsla!

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en försäkringshandläggare med erfarenhet inom område liv- och pension. Arbetsuppgifterna innefattar handläggning av företagskunder gällande försäkringar, försäkringsavtal, regelverk och rutiner, men även att agera stöd för företagssäljare på länsförsäkringsbolag.

Vidare ingår i arbetsrollen att registrera nyteckning och förändring av försäkring samt genomföra det administrativa arbetet som ingår.


Personliga egenskaper
För denna tjänst krävs god kunskap om livförsäkringsmarknaden samt gärna arbetslivserfarenhet av försäkringsadministration. Du bör som person vara utåtriktad, glad och serviceminded samt drivas av att skapa förtroendefulla relationer med företagets kunder. Arbetet sker både självständigt och i team där ett ständigt utbyte av tankar och idéer sker för att optimera arbetsplatsens framgång och välmående.


Tjänsten är en heltidstjänst och placeringsort är Linköping. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan till oss redan idag – välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Säljstöd företagsförsäkring

Säljstöd företagsförsäkring

4 oktober 2023