Vi söker en serviceinriktad administratör!

Vi söker en serviceinriktad administratör!

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 60 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 400 medarbetare.



Arbetsplatsbeskrivning
Vår administration består av fyra administratörer som har som uppdrag att ge stöd i det dagliga arbetet till både Enheten för barn och Enheten för ungdom.

Administrationen ligger under Enheten för ungdom som består av en mottagningsgrupp, utredningsgrupp och insatsgrupp. Vi är sammanlagt 30 medarbetare tre biträdande enhetschefer samt en enhetschef. Enheten för barn består av två barngrupper samt familjevård. Enheten har sammanlagt 27 medarbetare tre biträdande enhetschefer samt en enhetschef.

Farsta stadsdelsförvaltning erbjuder att attraktiv arbetsplats där miljön präglas av nyfikenhet, öppenhet, hjälpsamhet och förtroende där vi arbetar utifrån verksamhetens bästa. Du omges av engagerade och kunniga kollegor med stort driv. Du erbjuds goda möjligheter till friskvård och flexibel arbetstid. Vi har en friskvårdstimme i veckan och förvaltningen har ett årligt friskvårdsbidrag om 1000 kr genom friskvårdsportalen Actiway. Stadens medarbetare har rabatterade avgifter på ett antal tränings- och friskvårdsanläggningar, varav flera belägna i stadsdelen. Arbetsplatsen är centralt belägen i ljusa lokaler i Farsta centrum nära T-banan, nära till restauranger och ett stort affärsutbud. Med tunnelbana eller pendeltåg reser du hit på ca 20 min från centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning
Som administrativ assistent utgör du en viktig funktion och ansvarar för alla administrativa arbetsuppgifter på enheterna.
I dina arbetsuppgifter ingår det att att hantera och följa upp fakturor, upprätta avtal, statistik och arbeta nära enhetens chefer gällande budgetuppföljning. Du kommer även hantera personaladministration, behörigheter samt ansvara för en del av introduktion av nyanställda. I arbetet ingår även expediering och delgivning av beslut från sociala delegationen/nämndsammanträden till berörda parter, att utreda föräldrars betalningsförmåga, avstämning av arvode,arkivering och gallring, hantering av inkommande post och utlämnande av handlingar.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kännedom om socialtjänstens uppdrag.
Du har goda kunskaper i Paraplyt, Officepaketet och Agresso. Tidigare erfarenhet av att hantera fakturor och personaladministration. Goda kunskaper om gallringsprocessen och hantering av handlingar inom en myndighet. Det är meriterande om du arbetat i Kommers.

Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och administration.

Som person är du en god organisatör. Du arbetar effektivt och förstår vikten av noggrannhet i arbetet. Du är stresstålig, flexibel och har förmåga att prioritera ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och servicekänsla och att du har förmåga att anpassa dig efter verksamhetens behov.
Enheterna arbetar aktivt med Stockholms stads handlingsplan för förbättrad arbetssituation för socialsekreterare och biståndshandläggare där det administrativa stödet utgör en viktig funktion. Det är därför viktigt att du har en förståelse för socialsekreterarnas arbetssituation och att du har en förmåga att anpassa dig efter enhetens behov. Eftersom vi ständigt vill utveckla vår verksamhet ser vi gärna att du är lösningsorienterad och själv kan komma med förslag på nya angreppssätt.

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi kan komma att använda oss av provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

19 april 2024

19 april 2024