Vi söker kundtjänsthandläggare med placering i Lidköping

Arbetsbeskrivning

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller motsvarande
• har minst två års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga 
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter

Det är meriterande om du 


• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer  

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 3 april 2017. Provanställning kan bli aktuellt. Den schemalagda arbetstiden på vardagar förläggs mellan 06:45 – 18:27. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.

Om du har frågor, kontakta rekryterande chef: Christoffer Aamillom, tel: 010-118 40 34 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel: 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Marita Brimstad, e-post: marita.brimstad@forsakringskassan.se. SACO: Kent Gustafsson, tel: 010-118 41 28. SEKO: Anne Svensson tel: 010-113 83 07.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2017 märkt med diarienummer 012529-2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 februari 2017

Liknande jobb


Partner Care Agent - Onboarding

Partner Care Agent - Onboarding

12 april 2021

Kundsupport till Comhem i Eskilstuna - start 10 maj

Kundsupport till Comhem i Eskilstuna - start 10 maj

12 april 2021