Vi söker serviceinriktad supporttekniker till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

“Diab - Always at the core of your solution”

I över 70 år har Diab varit världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial åt bland annat vindkraft, marin industri, flygplanstillverkning och transportsektorn. Företaget har idag en omsättning på ca 1,9 miljarder SEK och har över 1300 anställda globalt. Diabs material bidrar till att minska energiförbrukning och miljöpåverkan genom hela produktens livscykel. För mer information läs vidare om företaget på www.diabgroup.com


OM TJÄNSTEN
 
Vi söker en serviceinriktad supporttekniker till vår kunds globala IT-avdelning i Laholm. Diab värdesätter mångfald och du kommer arbeta i ett team bestående av både kvinnliga och manliga kollegor i olika åldrar där alla har gemensamt att de brinner för IT och att förmedla service på hög nivå.
Du kommer tillhöra en IT-avdelning som genomgår en moderniseringsprocess varvid det är viktigt att du trivs i en förändringsbenägen företagskultur där du har möjlighet att arbeta kreativt och lösningsorienterat.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara användarsupport onsite där du har kontakt med företagets externa servicedesk. Du antar och åtgärdar slutanvändarnas tekniska problem och utmaningar med en serviceinriktad approach. Du tar emot ärenden i ärendehanteringssystemet och är kontakten vid uppdateringar och drift- och systemunderhåll.
 
Utöver ovanstående arbetar du med:
 
·         Active directory administration
·         Klienthantering
·         Installation
·         Dokumentation
·         Licenshantering
 
VEM VI SÖKER
 
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har några års erfarenhet från en liknande roll som supporttekniker eller i servicedesk och är van vid ärendehantering och dokumentation. Företagets koncernspråk är engelska varvid goda kunskaper i både svenska och engelska är en förutsättning för rollen. Du är van att arbeta med AD administration och Office 365 och följande IT kunskaper anses meriterande för tjänsten:
 
·         SSCM
·         Azure
·         Linux
·         Hyper V
·         Windows server
·         M3
 
Mest relevant för rollen är din personliga lämplighet där det viktigaste är att du trivs med interaktion med slutanvändarna. Detta visar du genom att du är service-minded, självgående, ansvarstagande och har god struktur i ditt arbete.
 
VAD VI ERBJUDER
 
Diabs värderingar handlar mycket om teamwork, där varje individs bidrag har samma värde. För att nå våra gemensamma mål, måste vi alla jobba tillsammans, respektera varandra och använda vår kunskap. Företaget arbetar utifrån fyra värderingar: Safety, Can-Do, Reliability och Efficiency. Dessa är grunden i företaget och beskriver hur de relaterar till både varandra och externa parter. Som en del av Diab kommer du att vara en central del av morgondagens hållbara lösningar.
Diab erbjuder dessutom ett generöst förmånspaket med bland annat flexibel arbetstid och arbetsplacering, friskvårdsbidrag, personlig kompetensutveckling med mera.  

ANSÖKAN
 
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. 
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NOFT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024