Vi vill ha Sveriges bästa samordnare till fyra särskilda boenden!

Vi vill ha Sveriges bästa samordnare till fyra särskilda boenden!

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.


I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Socialförvaltningen som är en av fyra förvaltningar i kommunen har inlett en stor förändringsresa. Vi synar både vår organisation, arbetskultur och struktur för arbetet, allt för bästa möjliga leverans till våra medborgare. På resan välkomnas nu de särskilda boendena som from 1 mars 2021 åter ska drivas i kommunal regi. Ungefär 150 invånare får dagligen stöd inom de särskilda boendena.

Ett jobb i Lomma kommun är ett jobb som del i en helhet och tillsammans ska vi utveckla verksamheten. Vi erbjuder ett utmanande och omväxlande uppdrag i en roll som har stor betydelse för våra äldre medborgare. Vi ser utmaningen, vi antar den och vi tänker bli en av de bästa kommunerna på äldreomsorg i Sverige! Är du sugen på att vara med på vår resa?

ARBETSUPPGIFTER
Vi bemannar upp inför hemtagandet av kommunens särskilda boende. Enhetscheferna är på plats och nu letar vi efter fyra administrativt skickliga bläckfiskar som i en samordnande roll ska stötta enhetscheferna. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och komma från flera olika håll vilket innebär att process- och prioriteringskompetens är A & O för att du ska kunna trivas och leverera hög service till verksamheten med goda vårdtagar- och närståenderelationer, och såklart nöjda medarbetare och kollegor!

Då vi vill bli en av de bästa äldreomsorgskommunerna i landet behöver vi dig, samordnare, som gillar att ta ansvar och som vill och vågar, likt en bläckfisk, ta ut svängarna i din administrativa roll. Det betyder att du både ska kunna bidra med struktur, kvalitet och ordning och reda men också med service- och utvecklingsfokus och stor kommunikativ förmåga vara delaktig i att skapa goda förutsättningar i det dagliga arbetet. Eftersom vi är mitt i ett övertagande blir det din första uppgift att tillsammans med enhetschef och projektledning, välkomna och starta upp verksamheten. Det är våra medborgare som är i fokus och detta är ett uppdrag som kommer att kräva mycket energi, mod och engagemang av dig.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvar för schemaläggningen och i dialog med enhetschef personalbemanning såväl daglig korttidsbemanning som introduktion av nyanställd personal
- Personaladministration i vårt system Visma Personec P
- På delegering av enhetschef vara beställningsmottagare i Procapita/LifeCare och tillsammans med denna arbeta med insats-/aktivitetsplanering för våra äldre
- Ta fram rapporter och göra uppföljningar enligt fastställda underlag
- Ekonomisk administration, bl a hantering av fakturor
- Kontakt med närstående, biståndshandläggare med flera

Ditt uppdrag som samordnare ska ske i takt med verksamhetens förutsättningar och kan därför komma att förändras och utvecklas över tid.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell till någon av våra fyra samordnartjänster behöver du ha administrativ utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Helst inom offentlig förvaltning så att du har en förförståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du högskoleutbildning inom administration och/eller vård- och omsorgsarbete är det meriterande.

Din digitala mognad behöver vara god så att du snabbt behärskar våra olika system, t ex Procapita, LifeCare, Agresso, Visma, olika Office-program och Outlook. Det krävs att du har goda kunskaper i det svenska skriftspråket för att kunna möta behovet av olika skriftliga underlag.

Eftersom tjänsten innebär stor samverkan med olika yrkesroller lägger vi stor vikt vid att dina samarbets- och problemlösningsförmågor är goda. Du behöver vara noggrann och strukturerad och trivas med att arbetsuppgifterna är varierande. Du har hög förmåga att leverera i tid och på rätt kvalitetsnivå. Har du erfarenhet av att effektivisera och förbättra rutiner som gör att ditt och andras arbete fungerar smidigt är det positivt.

Som person trivs du bra i mötet med människor och du drivs av att utveckla och samordna processer. Arbetet kräver att du är resultatorienterad och har helhetssyn.

Då transporter kan ske i tjänsten är det ett krav att du har B-körkort.

Låter detta som något för dig? Skynda dig att sök! Vi väntar på dig. Vi planerar att hålla intervjuerna den 15 och 17 december. Vår ambition är att slutföra rekryteringen före årsskiftet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Djurfeldt
040-641 1223
Britt-Marie Pettersson
040-641 1240
Felicia Mellgren
040-641 1231
Britt-Marie Pettersson

Nås via Kontaktcenter
040-641 1000
Enhetschef Felicia Mellgren
040-641 1231
Områdeschef Marie-Louise Erlandsson
040-641 1673
Kristina Premberg
040-641 1674
Områdeschef Pontus Liljenberg
040-641 1852
LSR Jenny Renglin
040-641 1299

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lomma kommun, Socialförvaltning
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Hamngatan 3 Lomma
None

Postadress

Lomma Kommun
Lomma, 23481

Liknande jobb


Administratör

23 januari 2021

Kontorsassistent

23 januari 2021

Corporate Service Assistant

22 januari 2021

22 januari 2021