Vill du arbeta med IT-support i statlig mijö?

Vill du arbeta med IT-support i statlig mijö?

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som teknisk support, helpdeskmedarbetare och kan hantera kringutrustning samt operativsystem? Brukar du beskriva dig själv som serviceinriktad och kommunikativ? Då kan det vara just dig vi söker.

Om uppdraget

Vår kunden är en statlig myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Myndigheten samarbetar med andra aktörer och myndigheter inom Sverige men också internationellt. Här jobbar människor med olika bakgrund och kompetenser.

Din arbetsplats kommer vara belägen i Karlskrona. Uppdraget startar enligt överenskommelse, snarast möjligt, och väntas pågå fram till december 2021. Det kan finnas möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som teknisk support och helpdeskmedarbetare kommer du att befinna dig i en spännande miljö där du kommer att agera stöd till slutanvändare i lednings- och informationssystem. I arbetet kommer du hantera generella IT-frågor och ha hand om till exempel login- och kontohantering. Vidare kommer du bemanna kundens servicedesk och ha telefonsupport med hjälp av tillgängliga verktyg, vi önskar därför att du har erfarenhet av helpdesk. Du kommer även att registrera, uppdatera och dokumentera information i stödsystem och bevaka att ärenden åtgärdas inom aktuella tidsramar samt att återrapportering sker till kund. Tidigare erfarenhet och kunskap i ärendehantering ses därför som meriterande för tjänsten. Vidare kommer du också behöva hantera kringutrustning som koppling av nätverksuttag, byta och installation av konferensutrustning, nyinstallation och ominstallation via RIS.

Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom aktuellt yrkesområde
- Tillgänglig snarast för start
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Grundkunskaper om relevant hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem
- B-körkort


Vad vi erbjuder dig

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta

Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Wahid.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024