WMS-Manager

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Logent söker nu en driven, målmedveten person som gillar att bygga från grunden och som ser utmaningen i att skapa ny struktur, nya processer och nya lösningar. Du kommer att jobba nära Solution Design, IT, kunder och leverantörer för att skapa det bästa systemstödet i WM-systemet för våra kunder. Du kommer att vara systemägare för Logents WMS och således ha övergripande ansvar för funktionalitet, kostnader, KPIer och integration.

Logent är en 3PL-leverantör som bl.a. driftar våra kunders lager. För att utöka vårt tjänsteutbud kommer vi nu erbjuda våra kunder en Warehouse Management System (WMS) lösning för de kunder som inte har eller vill använda ett eget WMS. Tjänsten som Warehouse Management System (WMS) Manager är placerad i Göteborg eller Stockholm men innefattar en del resor inom Sverige.

För tjänsten krävs att du är tekniskt lagd, har tidigare kunskaper i att designa, implementera och testa WM-system. Du har även erfarenhet från projektledning och förstår att jobba ihop med både kunder och leverantörer.

Om/när vi inte har en pågående WMS-implementation, kommer du att driva IT-relaterade projekt inom Logents samtliga verksamheter.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
• Operativt ansvarig för all funktionalitet inom Logents Warehouse Management System (WMS), inklusive processtöd, mobilitetslösningar (tex scanners, truckdatorer, pick-by-voice, automationslösningar) rapportering, EDI-gränssnitt, debiteringsunderlag och kundportal.
• Huvudansvarig för att vara med och aktivt delta i införsäljning av WMS i nya kundcase.
• Projektledning för att designa, testa och implementera all systemfunktionalitet samt konfigurera systemet.
• Fastställa, underhålla och dokumentera Logents WMS-lösning. Utvärdera nya krav samt kontinuerligt driva förbättringar i systemstödet tillsammans med Consulting och IT. Jobba aktivt för att i möjligaste mån bibehålla en Logent ”standard” vad gäller WMS-lösning och upprätthålla dess integritet.
• Agera som 2nd line support för hela WMS och TA-lösningen.
• Internutbildning runt systemfunktionalitet. Se till att det finns redundans i WMS-kompetensen inom Logent inom Consulting och IT.
• Operativt ansvarig för samarbete och koordinering med hosting-leverantör samt leverantör för EDI-plattformen. Operativt ansvarig för att varje WMS-site har full tillgänglighet till applikationen, servermiljön samt EDI-miljön under de avtalade öppettiderna på siten.
• Jobba tillsammans med IT och Consulting för att driva IT-relaterade förändringar inom Logent samtliga verksamheter om/när inga WMS-implementationer är pågående.

• Du ansvarar för dokumentation av verksamhetskrav samt hur dessa möts i WMS-funktionalitet.
• Du ansvarar för att testa all funktionalitet.
• Du ansvarar för utbildningsmaterial samt att hålla utbildningar av super users på Logents siter.
• Du ansvarar för uppsättning och konfigurering av funktionalitet i WMS.
• Du jobbar ihop med Business development och Solution Design under införsäljningsfasen.
• Du jobbar ihop med Solution Design, IT och externa konsulter under implementationsfasen.
• Du ansvarar för uppsättning, tilldelning och förändring av alla behörigheter inom WM-systemet.



Krav
• Du ska ha en relevant universitetsutbildning.
• Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
• Kunskap om lager och logistikprocesser.
• Erfarenhet av att driva projekt och förändDringsarbete.
• Kunskaper av IT-lösningar generellt och WMS-lösningar specifikt.
• Du ska vara serviceinriktad och ha en vana av att arbeta utefter ett strukturerat och metodiskt arbetssätt.

Kvalifikationer
Körkortskrav
Engelska i tal och skrift
Projektledning

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Mirnesa Kosovac

Fredrik Bagge
0736-589484

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2017

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Business Consultant IT

Business Consultant IT

19 januari 2024