1st line support

Arbetsbeskrivning

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Med över 21 500 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 18 förvaltningar. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?

Serviceförvaltningens uppgift är att leverera produkter och tjänster med hög servicenivå till stadens kärnverksamheter. Detta innebär att vi bistår våra kunder med allt ifrån färdtjänstärenden, IT-drift och internpost till att sköta stadens telefonväxel. Vi driver skolrestauranger och vi förvaltar stadens byggnader. Vi hanterar park- och grönyteskötsel samt drift och underhåll av gator och fastigheter. Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar vi till en modern stad för alla Malmöbor.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service?
Älskar du problemlösning?
Vill du göra Malmö lite bättre?
Då är det här tjänsten för dig!

I denna variationsrika roll kommer du få möjligheten att arbeta med ett brett spann av supportrelaterade uppgifter. Din goda kommunikativa förmåga över telefon kombinerat med en stor problemlösningsförmåga behövs i denna tjänst. Som 1st line support är du den som bemöter kunden, och vi vet att du har en naturlig förmåga att ge god service. Du läser av situationen och kan bemöta varje enskilt samtal på rätt nivå. Vi ser också att du snabbt lär dig att hitta rätt bland våra olika system. Du lär dig av tidigare framgångar och misstag, och kan därför skapa lösningar till många olika typer av problem och situationer.

Du får göra kvalificerade övervägningar över telefon angående felanmälningar, och bedöma ifall de kan lösas direkt eller behöver skickas vidare till 2nd line. Vi tror att du som brinner för kundservice och problemlösning, samt uppfyller nedanstående kravprofil passar utmärkt för denna tjänst! Att vi dessutom sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Malmö är en bonus… Varmt välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
• Gymnasiekompetens (inriktning mot service eller IT är meriterande)
• Några års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet och intresse av service
• Stor förmåga att skapa och upprätthålla sociala nätverk
• Social och teknisk nyfikenhet
• Meriterande med mer än ett års erfarenhet av kundsupport eller liknande
• Erfarenhet av system för ärendehantering är meriterande.

ÖVRIGT
Malmö stad använder rekryteringssystemet Offentliga Jobb/Aditro recruit. Vi ber därför dig att söka tjänsten genom länken i denna annons. Ansökningarna behandlas digitalt utifrån de uppgifter du registrerar. Var därför noga med att föra in alla meriter du vill åberopa.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

It-chef it-service Daniel Fröjmark

Håkan Carlsson, Enhetschef HR-service
040-34 96 61
Chef Anders Färemo
040-341000
Chef IT-service Mats Törnwall
040-34 25 99
Enhetschef HR-service Håkan Carlsson
040-34 96 61
Enhetschef Annelie Larsson
040-349660
Chef IT-service Daniel Einarsson
0733-844925
HR-konsult Maria Dahlin
040-343075
Sektionschef Jonas Nilsson

Utvecklingssamordnare Åsa Kalée

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad, Kommuntjänster Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 1 juni 2015

Besöksadress

August Palms plats 1 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024