1st line support

Arbetsbeskrivning

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra affärsområden och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat.

Kommuntjänster har drygt 400 anställda och tillhandahåller kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Vi erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.




ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta i helpdesk med 1st line support vilket innebär att du tar emot samtal, felanmälningar och hanterar dem i ett ärendehanteringssystem och antingen löser det själv eller skickar ärendet vidare till 2nd line. Arbetet innebär att du hjälper IT-användare i Malmö Stad och bemöter dem i enlighet med de riktlinjer och policies som gäller för Malmö Stad.

KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens med inriktning IT. Meriterande med utbildningar/kurser inriktat mot service.

1 års arbetslivserfarenhet. Meriterande med 1 års erfarenhet av kundsupport, helpdesk eller liknande samt erfarenhet av system för ärendehantering.

Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande med övriga språkkunskaper.

Relationsskapande personlighet. Bekväm med att arbeta i förändring och lätt för att ta till sig ny information.

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

It-chef it-service Daniel Fröjmark

Håkan Carlsson, Enhetschef HR-service
040-34 96 61
Chef Anders Färemo
040-341000
Chef IT-service Mats Törnwall
040-34 25 99
Enhetschef HR-service Håkan Carlsson
040-34 96 61
Enhetschef Annelie Larsson
040-349660
Chef IT-service Daniel Einarsson
0733-844925
HR-konsult Maria Dahlin
040-343075
Sektionschef Jonas Nilsson

Utvecklingssamordnare Åsa Kalée

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad, Kommuntjänster Malmö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 60% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-09-01 Eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-01-31 Med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

August Palms plats 1 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024