Amanuenser till avdelningen Digitalt lärande, institutionen för lärande

Amanuenser till avdelningen Digitalt lärande, institutionen för lärande

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.




Arbetsuppgifter
Avdelningen Digitalt lärande (DL) söker drivna amanuenser till vårt DL-team, för arbete med KTH:s digitala utbildningsmiljö.

Avdelningen för digitalt lärande är den plats där forskning och beprövad erfarenhet om digitala medier och lärande möts. Vi utvecklar kunskap och förvaltar digitala plattformar, nätbaserade kurser och video som stöd för utbildning och lärande. Vid avdelningen bedrivs forskning och utveckling samt utbildning och handledning.

På KTH har användningen av den digitala lärmiljön ökat i stor omfattning och vi önskar därför välkomna fler personer till teamet som förvaltar och utvecklar främst de pedagogiska delarna av lärmiljön. Har du ett pedagogiskt tänk och/eller är bra på att hantera videoproduktion, och söker en ny spännande utmaning så är detta något för dig!

Punkterna nedan innefattar vilka arbetsuppgifter som kan ingå: 

- Stötta, hjälpa, handleda och utbilda lärare i användande av digitala verktyg för undervisning.
- Olika typer av ärendehantering och support av pedagogisk art.
- Översättning, undertextning och granskning av utbildningsmaterial.
- Bidra till produktion av utbildningsmaterial (video, text för webbpublicering).
- Delta i utvärdering av digitala verktyg till KTH:s digitala lärmiljö.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
- Möjlighet till erfarenheter kring, och insyn i, hur Sveriges främsta tekniska universitet jobbar med digitalt lärande.
- En arbetsmiljö med ett agilt och modernt arbetssätt, arbetet sker i centralt placerade lokaler på campus Valhallavägen och i digitala kanaler.
- Flexibla arbetstider med möjlighet till distansarbete och anpassning till tentamensperioder.

Kvalifikationer
Krav

- Du ska vara antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå
- Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet.

Meriterande

- Pågående (eller avklarad) lärarutbildning.
- Pågående (eller avklarad) utbildning inom medieteknik eller motsvarande.

Vi söker dig som trivs att arbeta i en flexibel och dynamisk arbetsmiljö. För att passa i gruppen krävs att du har god social förmåga, däribland förmåga att uppmuntra samarbete i projekt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. 

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden

Om anställningen
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 12 mån, med tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Forskningsingenjör I-AIMS 2024

Forskningsingenjör I-AIMS 2024

13 maj 2024

Projektassistent

Projektassistent

13 maj 2024

Postdoktor inom genomisk bröst- och lungcancerforskning

Postdoktor inom genomisk bröst- och lungcancerforskning

13 maj 2024

Biträdande forskare i lungbiologi

Biträdande forskare i lungbiologi

13 maj 2024