Arkivadministratör med registratorsfunktion

Arkivadministratör med registratorsfunktion

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Du har din arbetsplats på den administrativa enheten på sektor Ledning och verksamhet.

Enheten inbegriper olika administrativa stödfunktioner i kommunen, såsom växel och reception, sekreterarskap m fl roller. Administrativ chef leder enheten, som ligger under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Dina arbetsuppgifter
Som arkivadministratör är du ansvarig för kommunens fysiska slutarkiv. Du organiserar och förtecknar arkivleveranser och gör dom tillgängliga. För att arkivarbetet ska hålla en god kvalitet ansvarar du också för att ta fram och uppdatera de styrdokument som krävs i detta syfte. Som ett led i att ytterligare tillgängliggöra kommunens information, medverkar du i det e-arkivprojekt som kommunen är involverad i. Du är systemansvarig för vårt e-arkiv Ipax.

Du ingår i den registratorsgrupp som hanterar postöppning och registrerar inkommande och utgående handlingar för ett par av kommunens sektorer.

Du är också utförandeansvarig för kommunens GDPR-arbete vilket innebär att du, med stöd av vårt dataskyddsombud, samordnar GDPR-frågorna.

Om dig
Du som söker bör ha en 3-åring gymnasieutbildning i botten, gärna kompletterad med högskolekurser eller likvärdiga utbildningar inom offentlig förvaltning.

Önskvärda egenskaper är att du är noggrann, serviceinriktad, bra på samarbete men också självständig och driven.  

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.

Övrigt

Sista ansökningsdag: 2020-07-03

Intervjuer beräknas hållas i vecka 29. Beroende på Folkhälsomyndighetens rekommendationer kan mötet komma att ske på distans.

 

Anställningsform: Vikariat

Varaktighet: 1 år

Arbetsomfattning: Heltid

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 3 juli 2020

Liknande jobb


6 maj 2024