OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras under förutsättning att omplacering ej kan ske inom myndigheten
EN ANSTÄLLNING SOM ASSISTENT MED FUNKTION SOM ARKIV- ADMINISTRATÖR VID LÄNSPOLISMÄSTARENS STAB, SERVICESTÖD, DOKUMENTENHETEN
Enheten har hand om myndighetens arkiv och arkivläggning av ärende, post för hela myndigheten, diarieföring samt ansvar för e-post som inkommer, kopiering och godsmottagning för myndigheten.
Arbetsuppgifter
In- och utsortering, registrering, kontroll i RAR samt i Klara(digitalt förteckningssystem för arkiv) av handlingar samt andra vid ett stort arkiv förekommande arbetsuppgifter, såsom postsortering, godsmottagning och kopiering.
Kvalifikationer
Dokumenterade kunskaper om och intresse för modern informationshantering.
Då tjänsten innehåller externa och interna kontakter är det viktigt att du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta.Inom ditt ansvarsområde läggs även stor vikt vid noggrannhet, ordningssinne och effektivitet samt att du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.Arbetet ställer krav på god språkbehandling både i tal och skrift.
Körkort lägst *B****.
Meriterande
Kunskap i Polisens IT-system såsom RAR och DUR 2.
Övrigt
Tjänstgöringsort är Malmö.