Arkivassistent

Arkivassistent

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Studerar du eller har du studerat ett administrativt program med inriktning på ABM, offentlig förvaltning eller liknande och söker ett extra jobb?

Vi söker nu en Arkivassistent på deltid (helst 50 procent, men vill du arbeta mindre kan det också vara aktuellt) som under en tidsbegränsad period kan stärka arbetsgruppen medan en av våra kollegor är föräldraledig. Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers.

Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.

I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.

Som Arkivassistent på stadsbyggnadskontoret kommer en stor del av ditt arbete utgöras av traditionellt arkivarbete, kvalitetssäkring av data samt expediering av allmänna handlingar.

Arbetet utförs på plats i stadsbyggnadskontorets lokaler på tisdagar, onsdagar och torsdagar varav en av dagarna är halvdag. Du väljer själv vilken.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som studerar eller har studerat en högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng med inriktning mot ABM, offentlig förvaltning eller liknande. Vi kommer också lägga stor vikt vid att du har en god datavana.

För oss är det en självklarhet att arbeta serviceinriktat. Därför har du som söker hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. Du är också noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som Arkivassistent hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.

ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


6 maj 2024