Chef assistansverksamhet

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av ägarna Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm i början av 1990-talet. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige. Särnmarks dotterbolag Brukarassistans i Uppland (BAS) bedriver största delen av sin verksamhet i Uppsala.

Tjänsten
Tjänsten avser anställning som chef för assistansverksamheten på Särnmarks avdelning Råd & Stöd på kontoret i Solna. På avdelningen Råd & Stöd sitter våra assistansrådgivare som arbetar närmast våra kunder och deras assistentgrupper genom att tillsammans med kunderna organisera den personliga assistansen. Den nu utannonserande tjänsten avser en position med delat chefskap för Råd & Stöd och innefattar även ett visst eget kundansvar.

Tjänsten innebär att tillsammans med befintlig chef för Råd & Stöd driva och utveckla verksamheten på avdelningen. Ansvaret för avdelningen innefattar att stötta och coacha assistansrådgivarna i kund- och personalrelaterade frågor genom daglig handledning med stor del kurativa inslag där områden som Lex Sarah ingår, ansvara för att arbetsprocesser och rutiner för verksamheten upprättas och kontinuerligt kvalitetssäkras, resursplanering för avdelningen, information och utbildningar till företagets kunder och assistener, administrativ och ekonomisk support i assistansrelaterade frågor, arbetsrätt, myndighetskontakter, rekrytering och HR, arbetsmiljöansvar för företagets assistenter, samt visst eget kundansvar mm. Som chef på avdelningen kommer du att ha ansvar för att samtliga delar levereras med kvalitet och den omsorg varje uppgift kräver.

Vem är du?
För att trivas i rollen som chef för Särnmarks assistansverksamhet tror vi att du är en person med hög personlig mognad som med tidigare erfarenheter av personalansvar känner dig trygg i att leda och driva arbetet tillsammans med dina medarbetare och kollegor. Du trivs med att arbeta med andra människor och engageras av ett socialt arbete. Med den erfarenheten du tillförskaffat dig på tidigare arbeten tror vi även att du är en lugn person som resonerar dig fram till lösningar i olika situationer och har ett coachande förhållningssätt vid såväl enklare problemlösning som i komplex ärendehantering där höga krav ställs på snabbt beslutsfattande och analytisk skärpa.

Vi tror vidare att du är en effektiv och lösningsorienterad person som klarar av att leverera på utsatt deadline såväl internt som externt. Din analytiska förmåga innebär att du kan förhålla dig till såväl ett detaljperspektiv som till den stora bilden. Om du tidigare har arbetat med processledning är det meriterande.

Vi vill att du ska ha en akademisk bakgrund och tror kanske att du har en utbildning inom HR, ekonomi, juridik eller liknande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller angränsande områden inom den sociala omsorgen.

Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du utöver svenska talar även andra språk.

Övrigt
Du rapporterar tillsammans med nuvarande chef på avdelningen direkt till VD. Tjänsten kan innebära resor till och från våra kunder som bor utanför Stockholm och till våra andra kontor på Gotland och i Uppsala.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Ekonomichef Magnus Krossén
08-505 920 12
HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Chef juridik och HR Lisa Warström
08-50592024

Sammanfattning

Besöksadress

Smidesvägen 7
Solna

Postadress

Box 1393
Solna, 17141

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024