Chef till hemtjänsten i Grums kommun

Chef till hemtjänsten i Grums kommun

Arbetsbeskrivning

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss jobbar ungefär 60 medarbetare inom hemtjänsten. Som chef inom hemtjänsten i Grums kommun kommer du att vara en av två chefer som ansvarar för hemtjänstinsatser. Som chef har du verksamhets-, kvalitetsutvecklings, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du leder och utvecklar arbetet enligt övergripande styrdokument samt gällande riktlinjer inom området, både administrativt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår också att genom ditt ledarskap skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du kommer att samverka med såväl interna som externa aktörer.

Du ingår i socialtjänstens ledningsgrupp för chefer inom kommunens äldreomsorg. Ledningsgruppen består av chefer för särskilt boende, HSL, korttidsboende och hemtjänst. Stödfunktioner så som MAS, SAS, HR, ekonomi samt socialförvaltningens stab finns som ditt stöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot social omsorg, socionom eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet från verksamhetsområdet, erfarenhet av arbetsledning samt en ekonomisk medvetenhet och förmåga att planera och utveckla utifrån givna mål och ekonomiska ramar.

Du ser helheten och har förmåga att få människor att växa i sina roller, känna arbetsglädje, stolthet och bidra till verksamhetens utveckling. Du har god analytisk förmåga samt är tydlig, kommunikativ och utvecklingsinriktad. Vi värdesätter din förmåga att skapa delaktighet bland dina medarbetare samtidigt som du är nytänkande och kundorienterad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper vi lägger extra stor vikt vid är engagemang, lyhördhet och ett positivt förhållningssätt. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig.

Giltigt B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grums kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2023
  • Ansök senast: 14 januari 2024

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

3 april 2024