OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en social och driven junior servicedesktekniker för ett arbete på ett stort internationellt företag i Mjölby. Du kommer sitta i företagets servicedesk och hjälpa anställda med tekniska frågor som gäller deras datorer, nätverk, skrivare och mjukvara och Du hjälper dem genom telefon och e-post.
Arbetsuppgifter
I rollen som junior servicedesktekniker, för InfoCare Proffs IT, är dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Support genom e-post och telefon
- Användarsupport
- Hitta och installera mjukvara för nätverk och skrivare
- Windows plattform
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer för att passa som junior servicedesktekniker hos oss:
- Gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning
- Goda kunskaper i Windows 7
- Meriterande om Du kan AD (Active Directory)
- Meriterande om Du har telefonvana
- Du måste kunna tala och skriva svenska och engelska flytande
- Tidigare erfarenheter av servicedesk arbete är starkt meriterande.
För att trivas som junior servicedesktekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Det viktigaste är att du är socialt kompetent, gillar att träffa nya människor och att du är serviceinriktad.
Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute hos kunden.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor skickas till ProffsIT@infocare.se
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sourcing Manager Johan Skillstedt
010 - 499 30 00