Enhetschef försörjningsstöd

Arbetsbeskrivning

Social- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att erbjuda en professionell och individuellt anpassad omsorg och därigenom ge förutsättningar för ett gott och värdigt liv.

Inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg ingår bland annat försörjningsstöd, att skydda barn och ungdomar som far illa samt missbruksvård.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för försörjningsstöd har du ansvar för enhetens samlade verksamhet, medarbetare och deras arbetsmiljö samt budget. Enheten består idag av tolv socialsekreterare, en budget- och skuldrådgivare samt en arbetsmarknadshandläggare. Vi har även cirka 60 personer i OSA/Utvecklingsanställningar, praktik och utbildning.
Som enhetschef ska du samverka med en rad olika interna och externa aktörer, leda, motivera och stimulera dina medarbetare samt driva ett aktivt utvecklingsarbete som bidrar till att enheten når uppsatta mål.
Vi har de senaste åren arbetat målmedvetet för att få flera att bli självförsörjande. Detta har vi lyckats bra med och trenden är att antalet aktuella hushåll minskar.


KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning som bedöms vara relevant för uppdraget. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje inom enheten. Du bör ha tidigare erfarenhet av ledaruppdrag eller myndighetsutövning inom socialt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se och om att leva, verka och bo i Hudiksvall på www.tillhudiksvall.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Carin Keisu
0650-190 19
Vision Anette Bylin

Handläggare, Vision Maria Hallberg
0650-190 55
Verksamhetschef handläggarenheten Anna-Carin Keisu
0650-190 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hudiksvalls kommun Handläggarenheten adm Hudiksvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad 75-100% Dagtid. Vi har årsarbetstid vilket innebär att du själv kan påverka dina arbetstider med hänsyn till både verksamhetens behov och din önskemål. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 .
  • Publicerat: 27 maj 2015

Besöksadress

82480 Hudiksvall
None

Postadress

None
Hudiksvall, 82480

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024