Enhetschef Särskilt boende och larmteamet

Enhetschef Särskilt boende och larmteamet

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Tycker du om att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och kollegor, se möjligheter och hitta lösningar?

Då kan du vara rätt enhetschef för oss! Vi inrättar nu en ny kombinationstjänst där du ansvarar för ett av våra mindre särskilda boende och Larmteamet.

Här har du goda möjligheter att arbeta med verksamhetsutveckling då vi står inför ett spännande arbete med digitalisering och välfärdsteknik inom Socialförvaltningen.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef är ditt uppdrag i huvudsak att följa de mål och riktlinjer som antagits av Socialnämnden vad gäller verksamhet, budget, personal och arbetsmiljö. Din roll är att skapa förutsättningar för medarbetare och verka för att alla arbetar mot uppsatta mål. I det dagliga arbetet leder du verksamheten utifrån ett salutogent förhållningssätt.

Du utformar verksamheten tillsammans med teamet kring medborgaren som består av dig som enhetschef, undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska samt Larmteamet.

Som ansvarig för Larmteamet är du en nyckelperson i utvecklingen av arbetsområdet samt som en del av socialförvaltningens Tekniksamordning.  Utvecklingen ska inrikta sig på att få fram verksamheternas behov och se till att få dessa blir tillgodosedda.

Organisatoriskt är du underställd verksamhetschefen. Ditt uppdrag är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att medarbetarna ska känna sig delaktiga och att våra medborgare ges inflytande över sin vardag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av frågorna inom äldreomsorgen och har ett starkt intresse för att arbeta med ledarskap, teknikutveckling och spännande utmaningar. Du har erfarenhet från arbete med praktisk systemanvändning, välfärdsteknik och gärna från IT-branschen samt arbete som enhetschef inom äldreomsorgen. 

Som ledare är du välstrukturerad och organiserad. Du har ett coachande ledarskap, är tydlig, beslutsam och har ett ekonomiskt medvetande. Du kan effektivisera och utveckla verksamheten utifrån politiska mål och uppdrag och har tydligt brukarfokus i ditt ledarskap.

Tjänsten innebär en hög grad av självständigt arbete som kombineras med mer rutinmässiga administrativa arbetsuppgifter. Denna kombination ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet och planeringsförmåga. Arbetet medför täta kontakter med kollegor och övriga medarbetare, varför det läggs stor vikt vid social kompetens och samarbetsförmåga. Som person är du ansvarsfull och delar Olofströms kommuns värdeord: Mod, Engagemang, Delaktighet och Kvalitet. Du har ett stort intresse för arbetsledning och har en för tjänsten adekvat högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdigt. Du behärskar det svenska språket väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda IT- kunskaper och körkort är ett krav.

Villkor
Körkort och tillgång till bil är ett krav

Lön Månadslön enligt överenskommelse

Anställningsvillkor 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning



Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.


Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.


Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.


Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.


Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.


Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.    


Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

3 april 2024