Expeditionshandläggare (Registrator) till Ronneby

Arbetsbeskrivning

Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet.

I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv.

En fungerande logistik är en förutsättning för att Försvarsmaktens ska lyckas med sina uppdrag. I det har Försvarsmaktens logistik, FMLOG, en viktig roll. Dygnet runt och året runt ger FMLOG ett logistiskt stöd i form av förråd, transporter, tullhantering, arkiv, expeditioner, IT- och telestöd, systemförvaltning, uthyrning och försäljning samt organisations- och masterdataförvaltning till all verksamhet i Försvarsmakten. Försvarsmaktens logistik är det enskilt största förbandet i Försvarsmakten och har ca 2 400 anställda och finns på ett 40-tal platser.

Försvarsmaktens FMLOG Expeditionsavdelningen (ExpA) söker Expeditionshandläggare (Registrator) till Ronneby

Huvudsakliga arbetsuppgifter:



• Registrera och tillhandahålla allmänna handlingar i enlighet med svensk lagstiftning och försvarsmaktens interna bestämmelser

• Hantering av sekretessbelagda uppgifter

• Kvittering, inventering, kopiering samt destruktion av sekretessbelagda dokument/handlingar

• Utbildning i expeditionstjänst för försvarsmaktsanställd personal.

• Ta emot och hantera förfrågningar från allmänheten angående begäran om utlämnande av allmänna handlingar.

• Postöppning, bedömning, scanning och distribution av myndighetens post

• Hantering av värdepost

• Deltar i FM övningsverksamhet

• I övrigt alla förekommande arbetsuppgifter vid expeditionen.

Kvalifikationer:



• Högskolekompetens med inriktning mot arkiv och förvaltningsrätt. Eller motsvarande utbildning/ kompetens som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren.

• Stor datorvana i Microsoftmiljö och vana från elektroniska dokumenthanteringssystem.

• God kännedom om regelsystem inom offentlig förvaltning samt vara väl förtrogen med gällande lagar och föreskrifter inom området.

• Mycket god kommunikationsförmåga både verbalt och skriftligt

• Kunna uttrycka sig i tal och skrift på engelska

Tidigare erfarenhet av expeditionstjänst är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga, god social förmåga, flexibilitet, noggrannhet samt förmåga att arbeta självständigt.

Tillträde m.m.
Anställningen är en tillsvidareanställning/vikariat på 6 mån.

Med eventuell förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen lämnas av:
Sektionschef, Kristina Kristell, tfn 0451-38 27 10 eller 070-965 05 07. HR-Generalist, Mona Hallén, tfn 08-514 392 eller 070-918 67 94.

Fackliga företrädare
SACO: Krister Johansson
SEKO: Hans Monthan
OFRS: Pia Almström
Samtliga nås via växeln 08-514 39 444.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2014-08-10. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försvarsmakten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 juli 2014

Liknande jobb


6 maj 2024