Facility Manager till Länsförsäkringar Älvsborg, Vänersborg / Borås

Facility Manager till Länsförsäkringar Älvsborg, Vänersborg / Borås

Arbetsbeskrivning

Vi på Länsförsäkringar Älvsborg är bank, försäkring, pension, (larm) och fastighetsförmedling – allt under samma tak. Vi ägs av våra kunder och vi finns där våra kunder är - och det visar sig i allt vi gör. Som att vinsterna går tillbaka till våra kunder, eller genom våra lokala samhällsinvesteringar över hela vårt område. Vi är stolta över att kunna skapa trygghet och förverkliga drömmar åt våra 200 000 kunder – och vi gör det riktigt bra. Det visar nöjdheten hos både våra kunder och våra 350 medarbetare. Länsförsäkringar Älvsborg ingår som ett av 23 lokala och självständiga bolag i Länsförsäkringsgruppen. Läs mer på www.lansforsakringar.se/alvsborg

Rollen
Länsförsäkringar Älvsborgs arbetsplats präglas av flexibilitet, lärande och samarbete där värderingar och gemensam kultur är viktiga byggstenar för företagets kulturella förflyttning. Det här är en nyinrättad tjänst med en mycket spännande kombination av att driva fastighetsfrågor och att utveckla inspirerande och moderna arbetsmiljöer på samtliga kontor. Du har operativt ledarskap för verksamhetsnära tjänster som ger bästa support och utvecklar framtidens arbetsplats för alla kollegor i bolaget. Du rapporterar till HR-chefen och har personalansvar för 2 fastighetstekniker, en konceptansvarig och sex personer inom växel- och kontorsservice. Utgångspunkten är huvudkontoret i Vänersborg, eller ev i Borås, och de övriga kontoren finns i Alingsås, Kinna, Lerum, Nödinge, Trollhättan, Ulricehamn och Åmål.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Övergripande ansvarig för fastighet – både löpande förvaltning och utveckling
• Driva projekt till exempel konceptutveckling för kontorets utformning
• Ledarskap för fastighetsgruppen
• Jobba strategiskt med att förvalta och utveckla fastigheterna
• Omvärldsbevakning på området kring arbetsmiljö och arbetsplatsutformning
• Efterlevnad av regelverk för brandskydd, ventilation och säkerhet
• Avtal och samarbeten med externa parter t ex leverantörer, hyresvärdar och hyresgäster
• Budget, kalkyl och uppföljning av ekonomi

Din bakgrund och profil
Vi söker en konceptstark person som kan omvandla strategier för arbetsmiljö och arbetsplats till praktiskt genomförande. Inriktningen på jobbet är inte en traditionell teknisk fastighetsroll, men det är värdefullt med goda kunskaper och/eller utbildning inom fastighetsförvaltning. Dessutom behöver du ha erfarenhet av budgetansvar och ekonomiuppföljning, projektledning och processutveckling. Du har många utåtriktade kontakter internt och externt och bygger förtroendefulla relationer. En viktig uppgift är ett engagerat och tydligt ledarskap där du skapar värde tillsammans med teamet. Som person är du kommunikativ, strukturerad, affärsinriktad och ansvarstagande.

Är du rätt person för ett jobb med variation och där du påverkar vardagen i verksamheten vill vi gärna ha kontakt med dig.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med Cv och personligt brev på maquire.se senast 23 oktober. Vid frågor kontakta Anna Åkesson 0763-38 87 96

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


6 maj 2024