Handläggare för teknisk infrastruktur

Arbetsbeskrivning



- Fastighetssektionen RK Service, Förvaltningsavdelningen

Söker du ett självständigt och mångsidigt arbete inom fastighetsområdet med fokus på teknisk infrastruktur? Trivs du i en beställarroll med många kontakter? Då kan det här vara ett jobb för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Din roll på Fastighetssektionen innebär att ansvara för och driva frågor rörande teknisk infrastruktur inom fastighetsområdet. Du driver kravställning och projektering rörande fastighetsnät, AV-teknik, teknikrum, datahallar, kraftförsörjning, kontinuitet, processkyla, redundans och tillgänglighetssystem. Du svarar för framtagande av långsiktiga strategier och planer inom verksamhetsområdet. Vidare samordnar du brukarsynpunkter och svarar för dialog och kommunikation med brukare. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, bereda, föredra och dokumentera ärenden och aktiviteter inför och efter beslut samt att delta i och arbeta med projekt och uppdrag inom sektionens och enhetens verksamhetsområden. Vidare ingår även att budgetera, prioritera och följa upp aktiviteter och större beställningar.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av projektering och beställningar av fastighetsanknutna frågor. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har kunskap om fastighetsnät, AV-teknik, teknikrum, datahallar, kraftförsörjning, kontinuitet, processkyla, redundans och tillgänglighetssystem. Du har ingenjörsutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.

Dina egenskaper
I den här rollen är det viktigt att du kan leverera mot uppsatta mål och tidsramar samt har förmåga att se helheter och prioritera. Vi förväntar oss att du är strukturerad, självgående, lösningsinriktad och ser möjligheter i förändringar. Eftersom arbetet innebär många kontakter behöver du ha lätt för att skapa goda relationer, bygga förtroende och ha förmåga att samarbeta på alla nivåer.

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under 2 år. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och registerkontroll kommer att genomföras.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschef Jan-Erik Lindberg på telefon 08-405 44 25. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Maria Nilsson på telefon 08-405 92 52. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på 08-405 10 00.

Välkommen med din ansökan senast den 23 mars 2014. Vi ser gärna att du ansöker via vårt rekryteringsverktyg.

 


Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, IT, arkiv och diarier, bibliotek, samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 10 mars 2014

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 mars 2024

Fastighetssamordnare

20 mars 2024