Innesäljare med ansvar för kundutveckling

Arbetsbeskrivning

Om Wiraya

Wiraya finns till för den som arbetar med kundlojalitet på ett B2C-företag med en stor kundbas och ser brister med resultatet i de befintliga kommunikationskanalerna. Wiraya hjälper några av Sveriges starkaste varumärken att kommunicera med sina kunder via vår avancerade teknik och aggregerade kunskap. Vill du arbeta med kollegor som brinner för att hjälpa våra kunder nå bra resultat och samtidigt ha väldigt roligt på jobbet? Då har du kommit rätt!

Rollbeskrivning

I din roll som Innesäljare med ansvar för kundutveckling på Wiraya, kommer du att spela en viktig roll när vi fortsätter bygga Wirayas sälj- och marknadsavdelning för att stödja vår snabbväxande verksamhet. Det primära fokuset för rollen är att driva utgående kommunikation för att identifiera nya potentiella kunder. Att arbeta som Innesäljare med ansvar för kundutveckling innebär att du spenderar mycket tid åt research för att ta reda på vilka bolag som Wiraya kan bidra med ett stort värde till. Titeln säger säljare men det här är inte en traditionell säljroll. Du kommer faktiskt inte att sälja över huvud taget.
Rollen som Innesäljare med ansvar för kundutveckling är avgörande för att vi ska kunna arbeta respektfullt och effektivt mot potentiella kunder. Det Wiraya erbjuder passar inte alla och det är din roll att förstå vilka företag som skulle ha nytta av tjänsten. Du kommer ha en direkt inverkan på hur snabbt vi kan lägga fler och fler idealkunder till försäljningens pipeline. Den här rollen är en utav den viktigaste vi har och här har du stora möjligheter att påverka hela företagets resultat.
För rätt kandidat finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget och bygga en karriär.

Det här är ditt ansvar som Innesäljare med ansvar för kundutveckling

- Att genom research leta fram nya potentiella kunder baserade på våra idealkunder
- Höra av dig till dessa potentiella kunder på ett genomtänkt sätt (vi kommer visa dig hur man gör)
- Kontinuerligt kommunicera med potentiella kunder och lära dig mer om deras utmaningar och tyst förstå hur Wiraya skulle kunna vara en del av lösningen.

Här är de kvalifikationerna för dig som Innesäljare med ansvar för kundutveckling

- Du har en universitets- eller högskoleexamen (vi kan ha fel om det, då får du övertyga oss om motsatsen)
- Du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift
- Du är processdriven. En bra och repeterbar process gör dig mycket, mycket glad
- Du förstår värdet av kundkommunikation
- Du är övertygande och nyfiken på ett roligt och bra sätt
- Du är bra att ha att göra med och trivs med att hjälpa andra
- Du är bra på att kommunicera, både över mail och telefon och visar alltid respekt för människors tid
- Du trivs i en snabbt växande företagsmiljö

Lönemodell:

Konkurrenskraftig Grundlön + bonus för att skapa rätt potentiella kunder som blir nya kunder

Tillsammans med dig tänker vi fortsätta vår tillväxt och hjälpa flera stora bolag med deras kundkommunikation. Wiraya erbjuder dig ett arbete i ljusa, fräscha och centralt belägna lokaler på Östermalm. Här jobbar ett härligt gäng med stort intresse för verksamheten och vi är alla stolta över att tillhöra ett framgångsrikt företag med väldigt nöjda kunder!

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Oskar Klingberg
08-51959100 0735111118
VD Oskar Klingberg
08-51959100 0735111118
Försäljningschef Lena Kjellqvist
08-51959100 07335210516
Försäljningschef Lena Kjellqvist
08-51959100 0735210516

Sammanfattning

Besöksadress

Linnegatan 9-11
STOCKHOLM

Postadress

Linnegatan 9-11
STOCKHOLM, 11446

Liknande jobb


27 maj 2024

Få Säljjobb Direkt

Få Säljjobb Direkt

27 maj 2024