Junior arkivarie med stort samhällsintresse

Arbetsbeskrivning

- juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen

Är du noggrann och har hög serviceambition samt intresse för arkivering? Som arkivarie på Förvaltningsavdelningen väntar utvecklande arbetsuppgifter med intressanta och dagsaktuella frågor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer framför allt att arbeta i vår arkivsupport med att ta fram handlingar och uppgifter ur Regeringskansliets arkiv samt besvara förfrågningar internt och från allmänheten. I arbetet ingår att ordna och förteckna arkivhandlingar, göra gallringsutredningar och gallra dokument. Du kommer också att utföra andra administrativa uppgifter såsom kopiering och skanning.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har högskoleexamen inom arkiv- och informationsvetenskap. För att lyckas i rollen krävs det en väl utvecklad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Tunga lyft förekommer dagligen i det löpande arbetet.

Dina egenskaper
Som person förutsätter vi att du är noggrann, utåtriktad och vill ge bra service. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och att du har ett genuint samhällsintresse.

Övrigt
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta gruppchef Louise Thorfinn på telefon 08-405 23 97. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ulrika Norberg på telefon 08-405 91 75. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem på telefon 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 6 april 2015.


Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och diarier samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


E-arkivarie

E-arkivarie

6 februari 2024

E-arkivarie Österåkers kommun

E-arkivarie Österåkers kommun

30 januari 2024

Arkivarie vikariat

Arkivarie vikariat

25 januari 2024

Administratör sökes

Administratör sökes

1 december 2023