Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På Lunds renhållningsverk arbetar drygt 100 engagerade medarbetare med ansvar för avfallshanteringen. Vårt fokus är attraktiva lösningar som underlättar återvinning och hållbar avfallshantering. Verksamheten är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierad, och vår fordonspark är fossilfri. Hos oss får du ett stimulerande arbete där kundfokus och utveckling av hållbara lösningar driver verksamheten framåt på en arbetsplats som präglas av arbetsglädje och gemenskap!



Om oss
Lunds Renhållningsverk har ansvarat för renhållningen i Lunds kommun i mer än 100 år.

Kundkretsen är varierande bred och innehåller såväl enskilda medborgare/hushåll som företagskunder. Av totalt cirka 100 anställda utgör cirka 75 % renhållningsarbetare inom kärnverksamheten driften, resterande utgör cirka 5 % verkstadspersonal, 20 % administrationen. Vi är stolta över att vara den först leverantören på marknaden som tog fram fyrfacksavfallsbilen som en hållbar-, miljövänlig avfallssorterings och avfallshämtningsmetod.

Vi strävar efter högsta möjliga kundnöjdhet, att jobba säkerhetsmedvetet och med arbetsglädje. Hos oss  välkomnas du till en familjär arbetsplats. Vi strävar att ge alla medarbetare möjlighet till en hälsosam och trivsam arbetsplats. På din rast har du tillgång till gym, omklädningsrum, bastu och trevliga kollegor.

Som chef kommer du delta i chefsforum och erbjuds kontinuerlig utveckling i ditt uppdrag och roll genom dels interna och externa utbildningar och mötessammanhang. I ditt chefsuppdrag har du tillgång till nära stöd, utifrån ditt behov från exempelvis HR, ekonomi och IT. 

Arbetsuppgifter
Du motiveras av att leda och stötta ditt team för att nå era uppsatta mål och du förstår vad som krävs för att bygga världens bästa kundservice! Du är trygg i ditt ledararskap och van vid att initiera och utveckla samverkan och samarbete, både internt som externt. Du är vår pusselbit i chefsteamet där vi tillsammans strävar med att hittar värdefulla lösningar och arbetssätt med sikte framåt. Som chef förväntas du kunna prioriterar och fatta beslut som är bäst för verksamheten i helhet. 

I uppdraget ansvarar du för kundtjänst- och rådgivningsenheten där det ingår budgetansvar och personal-/arbetsmiljöansvar för en mindre personalgrupp på 5 tillsvidareanställda medarbetare. Exempel på frågor som väntar på dig är digitalisering, utveckling av våra interna processer och bemötandefrågor. I din roll är du dels en strategisk chef och dels en operativ ledare. I ditt strategiska chefsuppdrag ingår det att sätta upp mål i relation till visionen "Lund skapar framtiden med kunskap, innovation och öppenhet". I ditt operativa ledaruppdrag leder och fördelar du arbetet genom ditt närvarande ledarskap och i samarbete med dina medarbetare, kollegor och andra interna/externa parter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar för att planera, utveckla och optimera verksamheten.  
- Ansvar för att medverka aktivt till verksamhetens förändrings- och utvecklingsarbete.
- Ansvar för att bibehålla och utveckla kundrelationen, servicenivån och tjänster, samt planera och följa upp kvalitet på utförda tjänster till kund.
- Ansvar för att bibehålla och utveckla relationen med samarbetspartners (internt och externt).
- I arbetet ingår verksamhets-, ekonomi-, arbetsmiljö-/personalansvar.
- Ansvar för att motivera, engagera och utveckla personalen på både individ- och gruppnivå.
- Ansvar för hantering och utveckling av intäkt- och debiteringsprocessen.

Du kommer att rapportera direkt till ekonomi- och administrativa chefen.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning, minst kandidatnivå. Du ska ha arbetat minst ett par år som chef och ledare med ansvar för verksamhetsutveckling. Du har goda kunskaper och användarerfarenheter av kunddebiteringssystem, växeltelefoni samt kundsupport och ärendehanteringsprogram. Det är meriterande om du har genomgått ledarskapsutbildning. Uppdraget kräver att du tidigare arbetat inom kundservice med kundfokus som prioritet.

Vi söker en engagerad, kulturellt medveten ledare med en problemlösande analysförmåga. Du tar initiativ och drivs av att utveckla både personal, kundrelationer och tjänsteportföljen. Som person är du bra på att planera, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du bidrar till arbetsglädje,  engagemang och har förmågan att på ett tillitsfullt sätt ta tillvara på och utveckla medarbetarnas expertis och personliga förmågor på bästa sätt. Du är serviceinriktad, har pedagogisk, rak och tydlig dialog och ett bra bemötande med såväl kollegor, medborgare och övriga externa parter. Varje dag är unik och därför faller det dig naturligt att kunna göra de omprioriteringar som nya dagliga situationer behöver.

Vi arbetar mycket med skriftlig information, dokumentation och skrivelser och därför är det viktigt att du som söker har erfarenhet av administrativt arbete, god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan engelska och har tidigare arbetat inom politiskt styrd organisation är det meriterande.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekonomi och Kundtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Liknande jobb


8 maj 2024

Operativ chef

Operativ chef

6 maj 2024