Nämndsekreterare/huvudregistrator

Arbetsbeskrivning

Kungsporten, Kungsängsvägen 27

Miljökontoret består av fyra operativa avdelningar (avdelningen för livsmedelskontroll/tillståndsenheten; avdelningen för miljöskydd; avdelningen för VA, hälso- och områdesskydd; kommunala lantmäterimyndigheten) samt avdelningen för verksamhetsstöd.

Kontoret arbetar med tillsyn enligt miljöbalken, livsmedelslagen, alkohollagen, tobakslagen, lagen om handel med vissa receptfria läkemedel samt med att genomföra lantmäteriförrättningar. Vi är drygt 70 medarbetare inom miljökontoret.

Avdelningen för verksamhetsstöd har sju medarbetare. Verksamhetsstödet kännetecknas av en hög servicenivå, kvalificerade administrativa arbetsuppgifter och en ambition att driva utveckling inom hela miljökontorets verksamhet.

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare på miljökontoret ansvarar du för ärendeflödet kring miljö- och hälsoskyddsnämnden. Du förbereder, organiserar och hanterar beslutshandlingar på ett systematiskt sätt vilket skapar förutsättningar för en effektiv ärendehantering och genomförande av nämndens uppdrag. Du för protokoll vid nämndens sammanträden och utför andra nämndadministrativa uppgifter.

Som huvudregistrator ansvarar du för det löpande arbetet med registrering och expediering av handlingar. Detta sker i nära samarbete med kollegorna vid avdelningen.

Denna tjänst är en nyckelroll inom miljökontoret. Ditt uppdrag är att aktivt arbeta med att utveckla kvaliteten i vår ärendehantering och nämndprocess. Genom att kombinera uppdragen huvudregistrator och nämndsekreterare håller du samman vår ärendehantering från början till slut.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på administration och/eller offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har du arbetat med myndighetsutövande nämnd är det extra meriterande.

Du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du ska ha goda kunskaper i svenska och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. På miljökontoret arbetar vi för att digitalt ska vara norm. Dina goda IT-kunskaper bidrar till det arbetet.

Som person är du nyfiken, tar initiativ och är drivande i din yrkesroll. De erfarenheter du för med dig till oss, samt din vilja att lära nytt, gör att vi tillsammans lyckas i vårt uppdrag.

Upplysningar
Lars Wedlin, administrativ chef, 018-727 43 27

Facklig företrädare: Pia Hultqvist, vision 018-727 51 96, Marutsa Hansson, SACO 018-727 43 18

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ingrid Olofsson, Rekryteringskonsult, 018-727 23 30

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde omgående.
  • Publicerat: 16 september 2013

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


26 april 2024

15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024