Nämndsekreterare/koordinator till stadsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Tyresö växer och vi behöver fler kollegor. Stadsbyggnadsbyggnadsförvaltningen söker en nämndsekreterare/koordinator som främst kommer att arbeta med Byggnadsnämnden och bygglovrelaterade frågor.
Vem trivs hos oss?
Tjänsten är placerad i staben på stadsbyggnadsförvaltningen. Staben har förvaltningsövergripande kompetens och arbetar både för Miljö- och samhällsbyggnadsutskottet och för Byggnadsnämnden. Här arbetar bland andra utskotts- och nämndsekreterare, koordinatorer och kommunikatörer. Vi arbetar exempelvis med plan- & bygglagen (PBL), systemförvaltning, projektsamordning, posthantering, samt diarieföring och registrering. Vi har daglig kontakt med våra medborgare, övriga förvaltningar och enheter inom kommunen.

Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Här hittar du kollegor som drivs av utvecklingsvilja och handlingskraft. Vi arbetar gemensamt med att forma vår verksamhet, till exempel genom att göra kompetensutvecklande studieresor tillsammans för att ta del av goda exempel. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att påverka dina arbetstider då vi använder flextid – med hänsyn tagen till de redan fastslagna mötestiderna för Byggnadsnämnden. Som anställd på Tyresö kommun erbjuds du subventionerad friskvård. 

Om tjänsten
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att som nämndsekreterare till Byggnadsnämnden – förutom att agera sekreterare på möten – ansvara för hela mötesprocessen från beredningar inför sammanträden till efterbehandling med utskick, diarieföring och arkivering. I din roll som koordinator ansvarar du för det administrativa arbetet som rör Kart- och bygglovsavdelningen. Det innebär bland annat registrering av inkomna handlingar, uppdrag och avtal, expediering av beslut, bevakningar av ärenden, framtagande av statistik och utlämning av offentliga pågående bygglovshandlingar. Som koordinator har du medborgarkontakt i frågor som rör bygglov och byggrätter via mejl, samtal och besök.

Tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Vem är du?
Vi söker dig med för tjänsten lämplig utbildning eller erfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av rollen som sekreterare med kunskap om sammanträdesteknik och protokollskrivande är meriterande. Du behärskar svenska väl i både tal som skrift.

Goda kunskaper i plan- och bygglagen (PBL) är önskvärt samt gärna ett par års arbetslivserfarenhet på heltid. Du behärskar Office-paketet väl och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem, exempelvis Vision (tidigare Byggreda).

Din roll som koordinator är utåtriktad med många externa och interna kontakter, vilket kräver en förmåga att informera och kommunicera på ett tydligt och pedagogisk sätt. Du har god samarbetsförmåga och är prestigelös. Du är initiativrik och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt. Din förmåga att väga samman olika intressen och önskemål till en god helhet är avgörande för ett gott slutresultat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan
Låter detta som en tjänst för dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 31 juli 2018. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tyresö kommun strävar efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar en mångfald av sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. 

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna:
Andrea Ström, Stabschef, tel. 08-5782 9858 

Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-5782 9100
 

 


Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.

Utvecklingsförvaltningen ansvarar för gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration samt kultur- och fritidsfrågor.

Verksamheterna bidrar till utveckling, delaktighet och meningsfull fritid för våra medborgare. Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss skapar du mervärde och livskvalitet för Tyresöborna.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 juni 2018

Liknande jobb


26 april 2024

15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024