Norsktalande 2nd line support

Norsktalande 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Som supporttekniker inom servicedesk är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till bolagets kunder. Servicedesken jobbar utan uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Samtidigt gör du det bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet.  


Vem är du?
För att du ska trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Du kanske har jobbat några år inom teknisk support och vill fortsätta din karriär inom teknisk support.  Denna tjänst kräver att du ska ha erfarenhet av bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM för att känna dig bekväm i rollen. 

Ansvarsområden
- Ta emot ärenden från kundens användare och ge ett bra bemötande
- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
- Jobba med Active Directory administration 
- Följa upp och slutföra ärenden med fokus på kundnöjdhet och rapportera återkommande problem inom supportleveransen

Arbetstider
Heltid.
Tillsvidare.

Kvalifikationer
Krav:
- Erfarenhet av felsökning inom Windows Server och Klient, Apple MacOS, nätverk, och hårdvara
- Active Directory
- Office 365
- SCCM
- Tidigare arbetat i ärendehanteringssystem

Meriterande:
- Utbildning inom IT

Språk:
Du talar och skriver obehindrat på Engelska och Svenska och flytande norska i tal samt skrift. 

Erfarenhet
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av 1st line och 2nd line support.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024