Områdesansvarig Fastighetstekniker till Kalmar

Arbetsbeskrivning

Till vårt fastighetsbestånd i Kalmar söker vi en ansvarsfull fastighetstekniker med stor drivkraft och ett engagemang för såväl fastigheter som kundrelationer. Vi erbjuder nu möjligheten att få vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag i en roll där du tillsammans med kollegor har ansvar för ett eget område, kör egen servicebil och besöker våra hyresgäster på plats.
Som fastighetstekniker spelar du en viktig roll för våra hyresgäster.
I rollen som fastighetstekniker ingår du i ett team bestående av förvaltare, uthyrare, förvaltningsassistent och fastighetschef. Dina vanligaste arbetsuppgifter består av felavhjälpande reparationer och underhåll, ronderingar, lägenhetsbesiktningar, kontakt med hyresgäster och entreprenörer samt arbete med energieffektivisering och driftoptimering. Du ansvarar för att bevaka och hantera inkomna felanmälningar, besiktningar och ronderingar för dina fastigheter och planerar och lägger upp ditt arbete självständigt, naturligtvis i samarbete med övriga i ditt team. I rollen har du stor frihet under ansvar och möjlighet att själv påverka arbetsprocessen.
Vem är du?
Vi söker dig som gärna har en utbildning inom fastighetsteknik alternativt har erfarenhet från jourverksamhet, sanering, vvs, säkerhet, lås, lager, kundtjänst och är allmänhändig. Du har några års arbetslivserfarenhet samt har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, gärna ytterligare språk. B-körkort är ett krav. Då mycket av vårt arbete sker med digitala och tekniska verktyg är det viktigt att du har ett tekniskt intresse och förståelse. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom energieffektivisering och fastighetsautomation.
Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att vara Rikshems ansikte utåt och därför är det viktigt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot andra. Du har ett brinnande intresse för att hjälpa såväl kunder som dina kollegor och du anstränger dig alltid för att leverera god service och bidra till det positiva arbetsklimatet på kontoret. Du har en naturlig fallenhet för att hitta lösningar på problem och du känner en stolthet i att kunna hantera och avhjälpa ärenden självständigt. Vidare delar du gärna med dig av din yrkeskunskap och du har förmågan att planera och utveckla arbetet på ett effektivt sätt.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande . I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rusta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Postadress

Ulvsundavägen 193 B
BROMMA, 16867

Liknande jobb


Huschef till Gårdstensbostäder

Huschef till Gårdstensbostäder

2 januari 2024

Vik. teknisk förvaltare till fastighetsenheten

Vik. teknisk förvaltare till fastighetsenheten

22 november 2023