Projekt- & fastighetschef

Projekt- & fastighetschef

Arbetsbeskrivning

Lockar det dig med möjligheten att få vara med och bygga upp avdelningen för projekt, exploatering och fastighet som är en ny avdelning på Håbo kommun? Nu har du chansen att få leda och växa ett trevligt team med hög kompetens i en kommun i stark tillväxt!

Vi söker en Projekt- & fastighetschef med förståelse för såväl exploateringsekonomi som förändringsledning.

Om jobbet

Håbo kommun befinner sig i en stark tillväxt. Det genererar behov av mark för bostäder, företagsetableringar, infrastruktur osv. Den starka tillväxten bidrar även till ökat behov av samspel mellan kommunens interna processer och externa aktörer. Därför arbetar kommunen med att utveckla en gemensam samhällsbyggnadsprocess.

På förvaltningen jobbar ungefär 115 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna och övriga kommunen. Avdelningen för projekt, exploatering och fastighet är en ny avdelning som kommer att få ett trettiotal medarbetare uppdelat på två enheter.

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna

- Avdelningen för projekt, exploatering och fastighet
- Avdelningen för offentlig miljö
- Planeringsavdelningen
- Avfallsavdelningen
- VA-avdelningen
- Bygg- och miljöavdelningen



Arbetsuppgifter

Som chef för avdelningen för projekt, exploatering och fastighet ansvarar du för att:

- säkerställa kommunens byggprocesser, både byggnader och infrastruktur
- säkerställa kommunens exploateringsprocess med god ekonomi utifrån kommunens långsiktiga tillväxtplaner
- utveckla kommunens fastigheter
- driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
- personal, verksamhet och ekonomi



Kvalifikationer

Den person vi söker har

- erfarenhet från såväl stadsutveckling på strategisk nivå som av att leda komplexa bygg- och exploateringsprojekt
- tidigare erfarenhet av att vara chef och av att leda i förändring samt erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
- relevant universitets- eller högskoleutbildning inom lantmäteri, fastighetsjuridik, samhällsbyggnad eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- tidigare erfarenhet av arbete i kommun eller annan politiskt styrd organisation ses som starkt meriterande
- erfarenhet av fastighets- och lokalutveckling.
- körkort, vilket är ett krav

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt utifrån vad situationen kräver.

Att du tänker och agerar affärsmässigt, samt fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv är även viktigt i den här rollen. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du planerar och prioriterar ditt agerande utifrån målen. När målen ändras har du förmåga att förändra din inriktning.

En helhetssyn och att ta hänsyn till det större perspektivet är viktigt för oss. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare har du har ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt. Du sätter upp och håller tidsramar.



Övrigt

Tjänsten omfattar säkerhetsprövning och ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen.



Välkommen med din ansökan!



Sista ansökningsdag: 2022-05-13
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: I denna rekrytering samarbetar Håbo kommun med Poolia.

Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


6 maj 2024