Projektledare inom arkiv

Projektledare inom arkiv

Arbetsbeskrivning

Uppdraget innebär projektledning och därmed ansvar för att på ett systematiskt, enhetligt och resurseffektivt sätt leda arbetet med att identifiera, sortera, förteckna, strukturera upp och arkivera allmänna handlingar i form av ritningar och övrig dokumentation. I rollen som projektledare ingår även att kommunicera och hjälpa avdelningen att tolka tillämpliga lagkrav och styrande dokument. Uppdraget kan även innebära att projektledaren själv bidrar i det operativa arbetet med mål att säkerställa att dokumentation arkiveras och förvaras på angivet sätt genom att följa gällande regelverk.
Vi söker dig med följande kompetens/utbildning:


- Minst 5 års erfarenhet från de senaste 7 åren, från att ha arbetat i organisation som inom ramen för sitt uppdrag följer arkivlagen.

- Arbetat i projektledarroll i minst 9 år.
Beskriv hur kravet uppfylls i kolumn D samt referera till uppdrag i CV för att anbud ska kunna godkännas.

- Minst ett av tidigare uppdrag ska vara från offentliga sektorn med projekt inom arkiv, dokumentation/allmänna handlingar med en varaktighet på minst 1 år
Beskriv hur kravet uppfylls i kolumn D samt referera till uppdrag i CV för att anbud ska kunna godkännas. Minst 2 referensprojekt/uppdrag där konsult kan påvisa dokumenterad förmåga att självgående driva och samverka i projekt och organisationer med många intressenter.
- Utbildning: Genomförd projektledarutbildning XLPM eller PMI.


Det är meriterande om du:


- I minst ett uppdrag arbetat med organisationer som följer säkerhetsskyddsbestämmelser
- I minst ett uppdrag arbetat inom organisationer där teknisk dokumentation haft en central roll.

- Utbildning: har en genomförd ISO 55 000- utbildning. Även att du har en genomförd arkivutbildning på minst ett år


Uppdraget kan inte påbörjas innan godkänt säkerhetskontroll. Uppdraget är avsett för heltidsarbete och kommer gälla tillsvidare.

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


6 maj 2024