Supporttekniker / IT-support / IT till Axema

Supporttekniker / IT-support / IT till Axema

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Axema tillverkar och utvecklar produkter inom passersystemsområdet och har varit verksamt sedan 1992. I dagsläget består sortimentet av passagesystem, kortläsare och kodlås. Företaget är teknikledande i sin bransch och har byggt en teknisk plattform som är unik inom sitt område. Produkterna säljs i huvudsak på den svenska marknaden men har även internationella kunder. På kontoret i Stockholm sitter 25 personer och denna tjänst är förlagd på Axemas supportavdelning där du arbetar i en sammansvetsad grupp på totalt fyra medarbetare.

Arbetsuppgifter:

Du arbetar i Axemas support som ansvarar för den totala ärendemängden gällande företagets produkter och system. Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att på distans ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden primärt via telefon. Till viss del hanterar du även ärenden via mail och kan även arbeta via fjärrstyrning. Slutligen hanterar du utbyten och returer av produkter.

Arbetstiderna är förlagda måndag till torsdag mellan 07.45-16.30 och på fredagar mellan 07:45 och 15:14, med 45 minuters lunchrast.

Profil:

• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inriktning inom el- och/eller IT
Vi ser att du kan ha en utav två följande bakgrunder:
- Minst 1 års erfarenhet som installatör inom el eller
- Minst 1 års erfarenhet som supporttekniker inom IT
• Goda teknisk förståelse inom nätverk, mjuk- och hårdvara
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Meriterande med kunskaper inom ekonomiprogrammet Jeeves samt Linux
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska

För denna tjänst är de personliga egenskaperna viktiga och vi ser framförallt att du trivs med att arbeta i ett mindre team, där ni stöttar varandra när det krävs. Vidare är du ödmjuk inför att arbeta med olika ärenden, högt som lågt. Du trivs därtill med att ha kommunikation över telefon och är trygg i att hantera stressade situationer. Slutligen har du en förmåga att ta för dig och är drivande i ditt arbetssätt.

Övrig information:

Start: Augusti
Plats: Årsta, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, IT, support, 1st line, 2nd line, supporttekniker, teknik, heltid, stockholm, el, nätverk, mjukvara, hårdvara, Linux, Jeeves

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 29 maj 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024