Svenska kraftnät söken en Enhetschef Fastighet

Svenska kraftnät söken en Enhetschef Fastighet

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och

utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.

Svenska kraftnät söker nu en Fastighetschef som vill driva verkets fastighetsfrågor och enhetens samhällsbärande uppdrag framåt. Enheten växer och består idag av 11 tjänster samt ett tiotal konsulter.

Som Enhetschef rapporterar du till Avdelningschefen för Hållbar Utveckling och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Om tjänsten

Uppdraget omfattar att i rollen som chef för enheten Fastighet tillsammans med medarbetarna på enheten bidra till att etablera, implementera och förvalta enhetens uppdrag samt inom givna ramar utveckla detta. Områden som ingår i uppdraget är:

Lokalplanering - Verkets lokalförsörjning på kort och lång sikt.Fysisk säkerhet.Förvaltning, drift och underhåll av ägda och inhyrda fastigheter.Möbler och inredning.Kontorsservice och lokalvård.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

Att verka för en god och säker arbetsmiljö.Framdrift i för Svenska kraftnät viktiga strategiska områden.Utveckla effektiva arbetssätt. Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet.Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap.Att utveckla den kollektiva förmågan inom enheten.

Din bakgrund

Du har relevant högskoleexamen, till exempel civilingenjör, ekonomi eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du har minst fem års chefserfarenhet samt erfarenhet från en ledande roll inom fastighetsområdet, till exempel projektledare, förvaltare eller andra ledande roller. Dokumenterade kunskaper inom fastighetsområdet – till exempel kopplat mot ett eller flera av enhetens ansvarsområden är även ett krav. Vi ser att du har erfarenhet av förändringsledning och organisationsutveckling med goda resultat. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på myndighet samt har varit chef i en medelstor eller stor organisation. Även vana från upphandlingar LUFS, LOU eller andra större upphandlingar är meriterande.

Dina personliga egenskaper

Viktigt i rollen är att kunna driva och bygga en verksamhet i förändring och tillväxt. För att lyckas bör man vara en bra kommunikatör och säkerställa samarbete inte bara internt i egna verksamheten utan även mot andra enheter och divisioner inom Svenska kraftnät. Viktiga personliga egenskaper är därför följande;

Du har ett strategiskt helhetsperspektiv med förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är en utvecklingsorienterad ledare med vana av förändringsarbete. Ditt ledarskap engagerar och skapar förståelse för att verka i en miljö där en ny kultur och fungerande verksamhetsförutsättningar utarbetas över tid. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt har lätt för att skapa goda långsiktiga relationer såväl internt som externt. Vi ser att du arbetar med ett coachande ledarskap och är närvarande samt finns tillgänglig för teamet. Ditt beteende och sätt att vara är viktigt som kulturbärare. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se alt. 070-579 57 60 samt Lisa Ivemark Schéle, lisa.ivemark.schele@hrmab.se alt. 070-238 00 31.

Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 97. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast den 21 oktober 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Klicka på "Ansök här".

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


6 maj 2024