Teamledare Technical Management till Newsec i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Newsec - The Full Service Property House in Northern Europe - erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar. Nu söker vi en Teamleader Technical Management för vårt uppdrag åt Folksam.

Folksam är ett kundägt företag som erbjuder försäkringar och pensionssparande. Bolaget är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Fastighetsbeståndet består av 800 000 kvm, varav 340 000 kvm utgör bostäder med totalt 4 900 lägenheter. Marknadsvärdet uppgår till 45 mdkr vilket motsvarar 10 % av hela Folksams förvaltade kapital.

Teamleader Technical Management

Som Teamleader Technical Management tillför du genom ditt ledarskap strategisk teknisk kompetens och driver uppdraget mot en hållbar utveckling. Du är ansvarig för uppdragets teknikutveckling, energiledning och hållbara inriktning inom byggnader. Vi söker dig som har förmåga att se skalfördelar och potential genom samverkan och erfarenhetsutbyte inom uppdraget och med andra aktörer på marknaden.

Exempel på andra ansvarsuppgifter:

- Leda arbetet med att infria uppdragsgivaren förväntningar avseende teknisk utveckling, hållbarhet, energi- samt inköpsfrågor
- Säkerställa teknisk leverans och efterlevnad enligt samverkansavtalet
- Övergripande ansvara för myndighetsbesiktningar och lagefterlevnad avseende den tekniska förvaltningen
- Delaktig i Newsecs utveckling av den tekniska leveransen till våra hyresgäster och uppdragsgivare
- Operativt ansvarig för att övergripande upprätta budget och prognoser på kostnadssidan avseende energi- och hållbarhetsprojekt
- Bistå vid upprättande, genomförande och uppföljning av verksamhetsplanen med fokus på teknik
- Samordning av miljöcertifieringsarbetet
- Aktivt delta i arbetet med att omsätta uppdragsgivarens behov till nya tjänster och produkter


Din profil

Vi söker dig om har relevant akademisk teknisk utbildning eller motsvarande har flerårig erfarenhet av teknisk förvaltning och hållbarhetsrelaterade frågor samt har verkat i en kundnära organisation. Då det kommer ingå personalansvar i rollen ser vi att du har dokumenterad ledarerfarenhet sedan tidigare.

Vi ser också att du har;

- Kunskaper inom energiledning
- Kunskap inom entreprenadjuridik och upphandlingsprocessen
- Kunskaper inom budget- och resultatarbete
- Förhandlingsvana
- Goda kunskaper kring myndighetsbesiktningar och lagkrav inom teknisk förvaltning
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift


Personliga egenskaper vi söker är samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi söker medarbetare som välkomnar förändring och är lösningsorienterade.

Din värdegrund

Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda hyresgäster och uppdragsgivare. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl uppdragsgivarens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje uppdragsgivare integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med uppdragsgivarens bästa för ögonen.

Ditt Newsec

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Låter det här som någonting för dig?

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i Stockholm.

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 6 april 2020. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Vi tar inte emot ansökningar vi mail på grund av GDPR

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proper People
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Liknande jobb


6 maj 2024