OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter 15 stycken 2:nd line supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för Internettjänster i Sverige. Du som supporttekniker kommer att vara del av backoffice- och 2:nd line supportgruppen som främst jobbar med att lösa tekniska problem och ger supportstöd till 1:e line support. Till vardagen hör bl.a. - Kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden via ärendesystemet ARS. - Återkoppling av lösningar och framsteg till 1:e line. - Effektivisera 1:e line så att deras lösningsfrekvens ökar. - Ta emot telefonsamtal när hela 1:e line är upptaget. Tjänsterna man jobbar med är bl.a. LAN, ADSL, Dial-Up, Kabelbredband, Mobilt Internet och Bredbandstelefoni. Kompetens och egenskaper Du skall ha erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller 1:e line support, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att lära och utvecklas. Det är viktigt att vara driven och metodisk, med ett intresse för datorer, nätverk och problemlösning. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig. Dessa är nödvändiga kunskaper: - Goda kunskaper i Windows XP och Windows Vista - Goda kunskaper inom LAN och LAN-utrustning som routrar, trådlösa nätverk och vanliga typer av modem. - Kunskaper i TCP/IP och en förståelse för hur nätverk och Internet fungerar. - Teknisk utbildning eller motsvarande. - Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket. - Mycket god social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av 2:nd line support inom telekombranschen.