1st line helpdesktekniker med stort intresse för IT och service

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos kund söker vi på Joblink nu duktiga servicedesk-agenter!

Joblink är ett rekryterings- och bemanningsbolag som genom ett nytänkande och innovativt arbetssätt sätter kandidaten i fokus och förenklar ansökningsprocessen och driver branschen framåt. Alla vi som är Joblink har lång erfarenhet av att arbeta med att bemanna och rekrytera kvalificerade medarbetare till företag och organisationer. Vi är personliga i vårt arbetssätt och tar gärna vara på möjligheterna med sociala medier som Facebook, Twitter och Linkedin i vårt arbete. Våra ledord är att det ska vara enkelt och trevligt för såväl kandidater som företag att jobba med oss. Bli en del av vårt framgångsrika konsultteam!

Arbetsuppgifter::

En helpdeskteknikers främsta arbetsuppgifter är att ge snabb och korrekt hjälp till användare via både telefon och mail. Det här specifika uppdraget är framförallt 1st line-support, det vill säga den första kontakten med kunden innan ärendena går vidare till eventuella felsökningar eller djupare undersökningar via 2nd eller 3rd line. Utöver den självklara supporten är även administrativa uppgifter såsom dokumentation av ärendena ett återkommande inslag i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder!:

- Tillträde: April 2015
- Omfattning: 100 %.
- Placering: Malmö

Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren.

Kvalifikationer::

Vi söker främst efter juniora profiler i början av sin karriär då vi önskar att våra kandidater vill utvecklas tillsammans med oss på Joblink eller i framtiden med vår kund.

Förutom ett gediget IT-intresse är det väsentligt att du har någon form av IT-utbildning, helst på eftergymnasial nivå.

Vi ser gärna att du tidigare har jobbat i en kundbaserad miljö som t.ex med kundservice, support eller onsite-projekt.

Ett krav är kunskaper om grundläggande nätverkshantering samt basala kunskaper om:

- Ärendehantering
- Felsökning
- Citrix
- Exchange
- Kommunikation/Nätverk
- TCP/IP
- DNS
- DHCP
- Active Directory

Som person vill vi att du har ett gediget IT-intresse och en fallenhet för att hjälpa människor. Det krävs även att du klarar av att jobba i högt tempo kombinerat med att ge god service till varje enskild användare.

Ansökan::

Sök tjänsten via www.joblink.se och bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 16e april. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Mathilda Wasting, 0723-653420 alternativt Emma Hagelberg 072-0502066.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB Malmö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 mars 2015

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024