1st line servicedeskmedarbetare till vår kund i Sandviken

1st line servicedeskmedarbetare till vår kund i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Som servicedeskmedarbetare kommer du stötta användare med IT-support via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som servicedeskmedarbetare är du första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med användare både i och utanför Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.
Arbetet inom 1st-line support följer ofta tydliga rutiner, vilket gör denna roll perfekt för dig som vill bygga på din kunskap och erfarenhet inom IT-support.

Du erbjuds
- En spännande roll på ett globalt företag där du har erfarna kollegor att ta inspiration av
- En utvecklande roll för dig som vill bygga på din erfarenhet inom IT

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
* Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
* Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
* Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon
- Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT
- Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder
För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2025
  • Ansök senast: 15 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010