1st line support för sommarjobb hos Ekman & Co

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med Ekman & Co söker vi nu en 1st line support för sommarjobb mellan mitten av juni till och med augusti. Rollen lämpar sig bäst för dig som har erfarenhet av användarsupport inom både hård- och mjukvara samt en stark känsla för service.

Idag arbetar cirka 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav 51 personer i Göteborg.

Om bolaget
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida.

Arbetsuppgifter
I rollen som 1st line support blir ditt huvudsakliga ansvar att stötta användarna i frågor gällande både hård- och mjukvara. Exempelvis kommer du hantera installation och konfiguration av datorer, VPN, nätverk, skrivare och access/inloggning. Du kommer att arbeta i Active Directory och MS365. Användarna som du supporterar sitter över hela världen.

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av användarsupport/IT-support, installation av datorer, Active Directory och MS365
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har möjlighet att sommarjobba på heltid under juni-augusti


Det är meriterande om du studerar inom relevant område vid högskola eller universitet.

För att passa i rollen som 1st line support ska du vara lösningsorienterad, kunna se helheten och inspireras av att hitta nya lösningar. Du utstrålar en positiv energi och förstår att användaren är i centrum. Du är bra på att skapa relationer och har ett utmärkt tålamod. På så vis ger du bästa möjliga service samtidigt som du bygger relation till användarna. Vidare tar du stort ansvar i ditt arbete genom att vara noggrann, strukturerad och värdesätta kvalitet.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO.

Omfattning: Heltid enligt överenskommet schema juni-augusti
Arbetstider: Vardagar, 08:15-16:30
Start: Mitten av juni, 2024
Placering: Göteborg, Polhemsplatsen 5 (GP-huset)
Lön: Timlön
Kontaktperson: Armin Rizvanovic

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024