1st line support till Axis Communications!

1st line support till Axis Communications!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort IT-intresse? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Axis Communications söker nu en supporttekniker med erfarenhet inom 1st line som kommer arbeta med deras interna IT-Support. Sök idag och få chansen att utvecklas på ett världsledande företag inom IT-service!

OM TJÄNSTEN
Axis arbetar med utveckling av nätverksbaserad kameraövervakning och erbjuder i dagsläget både kameror och systemlösningar inom området. Företaget är ledande inom sin bransch och har kontor i 20 länder samt samarbetspartners världen över.

Du kommer att vara en del av ett team av tekniker som underhåller och ger support för en rad av Axis system, bl.a. Salesforce, intranät, MS Teams, Active Directory etc. Teamet är ett prestigelöst gäng med sju kollegor där ni kommer att ge support till alla Axis 4000 anställda globalt.

Du och ditt team kommer att vara ansvariga att hjälpa till med accesser, support för hur systemen ska användas, rapportera till utvecklarna eventuella buggar och förslag till förbättringar.

#

Du erbjuds


* En chans att arbeta i en världsledande global organisation med väldigt goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
* Ett team där det är högt i tak, prestigelösa kollegor som gillar att ha roligt på jobbet
* En dynamisk miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter. Eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du skall aktivt säkerställa att Axis system för internanvändning fungerar som de ska och se till att alla deras organisatoriska strukturer är korrekt samt hjälpa till att vidareuppbygga dem.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow), telefon och via besök
* Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
* Behörighetshantering till system och tjänster
* Supportera våra system för CRM, Marknadssystem, Intranät etc
* Felsökning och problemlösning
* Skapa och underhålla dokumentation och processer


Synk med andra team där det finns systemkopplingar, t.ex. HR

VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser gärna att du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom området IT-support
- Goda kunskaper kring AD
- Erfarenhet från ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av felsökning och dokumentation
- Obehindrad i svenska och engelska

Som person är du


* Problemlösande
* Har god samarbetsförmåga
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: heltid
* Placering: Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Axis Communications!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024