1st line supporttekniker

1st line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Nu vill vi på Lime utöka och förbättra vår kundservice ytterligare och söker därför en ny stjärna till vår 1st line support. Som supporttekniker i vår 1st line support jobbar du med användarfrågor men även mer tekniska frågor, felsökning och utredningar kring våra egna produkter.
Vad kommer du att jobba med?
Du kommer att ingå i ett supportteam där vi är indelade i 1st line, 2nd line och 3rd line. Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. 1st line tar alla inledande ärenden och gör en inledande bedömning av ärendets komplexitet. Vi är glada över att lösa runt 70 % av alla inkommande ärenden direkt hos oss i 1st line. Hos oss kommer du att ha massor av kundkontakt via telefon, chatt eller mail. Du behöver kunna lite om det mesta, och med tiden kommer du att vara ett oumbärligt stöd för både våra kunder och dina kollegor.
Vi på Lime är otroligt stolta över vår support; 98,6 % av våra kunder är mycket nöjda med servicen fått när de kontaktat oss. Vill du ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!
Stämmer följande in på dig?
Då är det du vi letar efter!
Du är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära med många bollar i luften och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.
Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:
Teknisk allmänkunskap – är du den som alla vänner och släkt vänder sig till när det rör datorproblem?
Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
Service minded och känsla för kundvård
Du kan göra dig väl förstådd på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är meriterande och speciellt finska är ett plus.
Att kunna hålla många bollar i luften är en nödvändighet och ett krav.

Om tjänsten och Lime
Supportavdelningen är placerade på vårt goa huvudkontor i Lund och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig, trevlig läsning:
Om oss (den korta historien om Lime) »
Och såklart, vår lista över varför du borde villa jobba här »

Sök bums!
Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.
Start? Gärna så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lime Technologies Sweden AB Lund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Postadress

Sankt Lars väg 46
Lund, 22270

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024