1st Line till en ny servicedesk

1st Line till en ny servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga Sveriges bästa servicedesk? 
 
Som supporttekniker hos oss får du arbeta i ett team av passionerade kollegor, i en växande och händelserik atmosfär när vi bygger en helt ny servicedesk. Fusion har 2 år i rad vunnit pris för Sveriges bästa servicedesk och tillsammans med dig vill vi göra det igen. 
 
Du kommer att få vara med från start i en ny servicedesk, där du i din roll är första kontakten gentemot slutanvändare och hjälper dem med deras IT problem. Dina primära arbetsuppgifter kommer att ge support via telefon och chatt. 
 
Med ditt genuina intresse för människor och IT ser vi att du har lätt att förstå och prata med människor, alltid är redo att hjälpa där din kompentens behövs. Både gentemot slutanvändare och dina medarbetare. 
 
Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära:

• Supporta slutanvändare i IT-relaterade frågor
• Felsökning av nätverk och skrivare 
• Felsökning av mjuk och hårdvaruproblem 
• Registera alla ärenden i ärendesystem enligt fastslagen rutin
• Skapa/ta bort användarkonton samt administerar behörigheter 
Vi söker dig som har:

• Gymnasiekompetens, med fördel inom IT, eller tidigare erfarenhet från IT-support, 
• Kreativitet och förmåga att förbättra, testa och utvärdera, samt lösa problem, 
• Kunskap inom exempelvis Windows Server, Active Directory, Microsoft 365 samt nätverk och hårdvara, 
• Förmåga att obehindrat kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska 
Detta är en konsultroll där du kommer vara anställd av Fusion Support och arbeta i servicedesk tillsammans med kollegor från Fusion ute hos kund.
 
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
 
Vi ser fram emot att träffa dig!
 
Övrig information
Start: Omgående
Omfatting: Heltid, vardagar måndag-fredag
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse


Sveriges bästa support med individen i fokus.

Vi på Fusion är ett ungt, IT support-bolag som vann Sveriges bästa Service Desk 2019 och 2021.

På Fusion strävar vi efter att individen ska höja sin kompetens såväl för sin personliga utveckling som för bolaget.

Hos oss på Fusion är gemenskapen viktig. Vi genomför regelbundet aktiviteter där du som individ får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Allt vi gör genomsyrar vår värdegrund:
Gemenskap – Ansvar – Agilt – Passion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fusion Support AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 4 april 2023

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024