OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett globalt och innovativt Medtech företag och arbetar med molekylär diagnostik och dess system automatiserar traditionella nukleinsyratester vilket möjliggör en högre vårdkvalitet, lägre kostnader och förbättrade resultat.
Du kommer vara med och samordna stöd mellan regionala platser, samarbeta med globala IT-team för att förbättra processer och öka kundnöjdheten. Du kommer ge support via telefon samt fjärrhantera klienter på olika platser.
Ansvarsområden
Du kommer ge support via telefon samt fjärrhantera klienter på olika platser. Ge högt stöd till Cepheids verkställande ledningspersonal och motsvarande administratörer. Du kommer följa etablerade rutiner, skapa samt uppdatera dokumentation och överta äganderätten till slutanvändarfrågor och sträva efter att ge utmärkt service till alla affärspartners. Du har en viktig roll där du kommer vara med och lösa alla slutanvändarproblem i 1st line över telefon och eskalera vid behov till 2nd line IT-support medarbetare. Du kommer administrera nätverkskonton, hantera lösenordsåterställning och upplåsning av konton. Distribuera nya hyr datorer/uppgraderingar och RMA/garantireparationer. Uppackning av pallar/lådor av stationära och bärbara datorer i stora mängder. Du kommer arbeta med både Windows 10 och Mac OS. Du kommer supportera bordstelefoner och mobila enheter, applikationssupport, inklusive skapande av allmänt konto, återställning av lösenord, installation och allmän felsökning samt daglig support i AD. Kommunicera med slutanvändare angående supportärenden, status och uppföljning för att bedöma kundnöjdhets nivån. Du har även en viktig roll i vår globala kundsupport, där du kommer vara med och stödja medarbetare utanför sin region som sitter i olika tidszoner. Du kommer även vara med och delta i särskilda projekt, både regionala och globala vid behov.
Kvalifikationer
Krav:
- Du har praktisk kunskap om konfiguration, användning och felsökning av Windows 7, Windows 10, Mac OSX och Microsoft Office-produkter
- Har praktiska kunskaper om konfiguration, användning och felsökning av hårdvara för bärbara/datorer och applikationer inklusive webbläsare, e-post och VPN
- Erfarenhet av Active Directory, Outlook, Exchange, Antivirus och säkerhetsapplikationer
- Bekantskap med att stödja och felsöka iPhones, iPads, Cisco IP-telefoner, Aircards
- Du har en en utbildning från antingen gymnasium eller yrkesskola inom relevant område (inom IT)
Personliga egenskaper:
- Utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift
- Kunna ge användarvänlig support och instruktioner till datoranvändare
- Upprätthåll strikt konfidentialitet och respekt för att säkerställa nätverkssäkerhet
- Förmåga att lära sig nya tekniska färdigheter och snabbt anpassa sig till snabbt föränderliga prioriteringar och deadlines
- Erfarenhet av en callcentermiljö som ger teknisk support via fjärrverktyg
Erfarenhet
Du har tidigare arbetat några år i en liknande roll
2-4 års erfarenhet
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Kontakta nicole.issa@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044