OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Du deltar i det dagliga arbetet i kundtjänsten, där vi ser utvecklingen av kundtjänstarbetet som ett bland flera prioriterade spetsområden. Även andra arbetsuppgifter inom biblioteket, såsom undervisning, kan bli aktuella. UTBILDNING Magister i biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande. ERFARENHET OCH KUNSKAP Kundtjänstarbete engagerar dig och du vet vad ett gott bemötande innebär. Du får gärna ha erfarenhet av arbete på universitetsbibliotek och förståelse för vetenskaplig informationsförsörjning. Du har ett lärande och avspänt förhållande till teknik. Du behärskar engelska i tal och skrift. PERSONLIGA FÖRMÅGOR OCH FÄRDIGHETER Du är positiv, trygg och prestigelös och arbetar bra med andra människor. Du är serviceinriktad och problemlösande. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att hjälpa andra att nå kunskap, som lärare, handledare eller i kundtjänsten. Du har förmåga att kommunicera tydligt med såväl kunder som med kollegor inom organisationen. Du ser möjligheterna i förändring och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter.