2 st fastighetsassistenter/felanmälan

2 st fastighetsassistenter/felanmälan

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Fastighetsförvaltningen med sina 50 medarbetare ansvarar för förvaltning och utveckling av stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Fastighetsförvaltningen driver byggnadsprojekt och bistår övriga förvaltningar i lokalförsörjningsprocessen. Lokalerna skall vara ändamålsenliga och förvaltas med låg miljöbelastning och låga driftskostnader. Verksamheten drivs som en resultatenhet med ett långsiktigt hållbart tidsperspektiv och i konkurrens med andra aktörer. Lokalerna upplåts på affärsmässiga villkor med tydliga hyresavtal och med marknadsliknande hyra. Fastighetsförvaltningen är en utpräglad beställarorganisation. Fastighetsförvaltningen har egen kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning, administration samt teknik, säkerhet och miljö. Tjänster därutöver upphandlas i konkurrens. Fastighetsförvaltningen förvaltar 270 lokalobjekt med en totalyta på 700 000 m2 samt 600 bostäder med en yta om 18 000 m2. 

Arbetsuppgifter
Är du serviceinriktad, ansvarsfull och tycker om utmaningar?

Vi söker nu två fastighetsassistenter inom felanmälan, eftersom våra medarbetare kommer gå vidare till nya tjänster i organisationen. Tjänsterna tillhör vår administrativa avdelning som består av 8 engagerade och kompetenta medarbetare.

Felanmälan på fastighetsförvaltningen är en servicefunktion mot hyresgäster och ett stöd gentemot förvaltningens avdelningar. I arbetet kommer du att ta emot felanmälan från såväl bostads- som lokalhyresgäster. Felanmälan ansvarar för beställningar avseende reparationer och akuta utryckningar till våra fastigheter och bostäder.


I arbetet med felanmälan arbetar du med stort servicefokus gentemot våra hyresgäster och är spindeln i nätet i kontakten mellan hyresgäster, driftbolag, entreprenörer och förvaltare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
- ta emot och hantera och följa upp felanmälningar via web, telefon och mejl
- hantera registervård och säkerställa att vi har rätt uppgifter i våra system
- administrera leverantörsfakturor ifrån gjorda beställningar
- utbilda användare i vårt felanmälningssystem

Din roll som fastighetsassistent kan också komma att innefatta back-up i receptionen och andra administrativa arbetsuppgifter. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen med inriktning mot drift. Ifall du även har erfarenhet av felanmälan är det meriterande.

Kanske arbetar du idag som vaktmästare eller drifttekniker och vill prova på en mer administrativ sida av yrket?

För att trivas och passa i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service och tycker om att arbeta i kundnära roller. Du har mycket god systemvana, brinner för service, har en god samarbetsförmåga och trivs med teamwork samtidigt som du har lätt för att själv driva ditt arbete framåt. Tempot varierar under veckan och viktigt är därför att du stundvis kan hantera ett högre jobbtempo och vid lugnare perioder ha ett öga för det proaktiva arbetet. Utöver detta så ser vi att du är en positiv och självgående som trivs med att hålla en hög servicenivå och alltid gör det lilla extra. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. 

Mervärde om du har kunskap om ekonomisystemet UBW och eller fastighetssystemet Vitec.

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrig information
Sista ansökningsdag:  29 oktober 2021

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enl. överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 2

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Liknande jobb


17 september 2021

Test Store Keeper

Test Store Keeper

15 september 2021

15 september 2021