OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AMS IT-enhet söker 20 medarbetare till Extern helpdesk i Östersund Arbetsmarknadsverket är en av de mest informationsintensiva myndigheterna i Sverige. Tusentals människor använder något av våra IT-system varje dag; på arbetsförmedlingen, hemma vid datorn, via telefon. IT-systemen inom Arbetsmarknadsverket ska fungera dygnet runt. Det är AMS IT-enhets ansvar. AMS IT-enhet ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom Arbetsmarknadsverket, såsom verksamhetsutveckling, infrastruktur och produktion. Där ingår även ansvar för telefoni och telefonitjänster. AMS IT-enhet har för närvarande cirka 270 medarbetare, med huvudsaklig placering i Stockholm. Etablering i Östersund AMS IT-enhet påbörjade en etablering i Östersund i juli 2006, då Arbetsmarknadsverkets Nationella växel placerades i Gamla I 5-områdets ombyggda lokaler i Stadsdel Norr. Nästa steg i IT-enhetens etablering i Östersund är att under hösten starta upp en Extern helpdesk. Dess uppgift är att, via telefon, ge support/information till användarna av Arbetsmarknadsverkets webbsida, ams.se, och dess applikationer. Vi söker därför 20 stycken nya medarbetare som vill ha den viktiga och intressanta rollen att arbeta med telefonisupport av ams.se. Arbetsuppgifter Att arbeta med telefonisupport vid vår externa helpdesk innebär främst att du ger support/information till användare av vår webbsida ams.se och dess applikationer. I arbetsuppgifterna ingår även ärenderegistrering och test av applikationer. Ams.se är mycket välbesökt av både arbetssökande och arbetsgivare (med cirka 1,5 miljoner unika besökare per kvartal) vilket innebär att frågeställningarna är av varierande karaktär; såväl tekniska som applikationsnära frågor förekommer. Arbetet sker i nära samarbete med vår interna helpdesk och backoffice. Då området telefonisupport är under uppbyggnad kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas ytterligare. Kompetenskrav . Du har en genomgången gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. . Du är intresserad av pc-området och följer teknikutvecklingen. . Du skall kunna sätt dig in i de olika applikationerna som förekommer på ams.se . Du är serviceinriktad och har en vilja att tillsammans med kunden lösa uppgiften. . Du är strukturerad och pedagogisk. . Du har erfarenhet från arbete med service- och kundrelaterade funktioner - din röst, ditt uppträdande och ditt engagemang betyder mycket för hur kunden uppfattar Arbetsmarknadsverket. . Du kan föra en enklare dialog med kund på engelska. . Du kan hantera stress, då mängden inkommande samtal och ärenden periodvis kan vara hög. . Du är intresserad av samhällsfrågor och delar vårt engagemang för Arbetsmarknadsverkets uppdrag. . Du har god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstider Telefonisupporten för ams.se planeras att vara öppen: . måndag t o m fredag, 08.00-22.00 . lördag t o m söndag, 10.00-16.00. Öppettiderna medför att arbetet kommer att utföras enligt arbetsschema. Övrigt . Anställningen inleds med en internutbildning. Praktik under utbildningen kan komma att genomföras på annan ort. . Vi eftersträvar mångfald bland personalen. . Eventuella internsökande har företräde.