2:a linjens support för SITHS och HSA

2:a linjens support för SITHS och HSA

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Tycker du om att jobba med kunder? Gillar du att hjälpa andra? Tycker du om när det rör lite på sig samtidigt som du vill växa in i ett jobb som spelar roll för andra? Just nu erbjuder vi ett spännande jobb för dig som är systematisk, intresserad av att jobba med regelverk men som också tycker att ditt team är viktigt!

Arbetet omfattar att i första hand ansvara för att supportärenden (särskilt användarstöd) runt våra tjänster HSA och SITHS. Du kommer att få sätta dig in i rutiner, tillämpningar, grunddata, acceptanstestning och domänvalideringar. Du kommer att jobba mot flera andra team hos oss som ingår i vår support och kundservice. En del av ditt jobb- kommer att vara att uppdatera kunskapsstöd, rutiner och handböcker mm. Dina intressen kommer också att styra lite vad du kommer att få för inriktning. Hos oss behöver du ha ett eget driv, gilla kundsamarbete, tycka om att hitta fel och ta tag i dem.

Din bakgrund

Vi söker dig som är väl i HSA:s och SITHS´ regelverk och funktionalitet. Det är mycket meriterande om du har arbetat med dessa områden, gärna under flera år. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning i systemvetenskap eller informatik och att du har en god teknisk förståelse samt kännedom om regionernas och kommunernas verksamheter och behov.

Egenskaper

Vi tror att du är mycket driven och resultatorienterad. Vidare behöver du vara lyhörd och tydlig. Du är en person som tar initiativ, är pålitlig och ansvarstagande och har en analytisk förmåga, inte minst när det gäller problemlösning. Du måste kunna uttrycka dig och kommunicera väl i tal och skrift på svenska samt har en god samarbetsförmåga.

Varaktighet och tillträde

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut. Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten?

• Sektionschef, Dan Bergvall: 072 571 78 19
• HR-generalist, Nina Ingren: 070- 327 70 30
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, 072-724 32 81

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Liknande jobb


5 juni 2024