2:nd line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en 2:nd line supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för telefoni och Internettjänster i Sverige. Som supporttekniker kommer Du att ingå i en gruppering och ta emot felanmälningar via telefon och mail från kunder, registrera och följa upp dessa ärendena samt distribuera dem vidare till andra tekniker. Du som supporttekniker kommer att vara del av backoffice- och 2:nd line supportgruppen som främst jobbar med att lösa tekniska problem och ger supportstöd till 1:e line support. Till vardagen hör bl.a. - Kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden via ärendesystemet ARS. - Ta emot telefonsamtal när hela 1:e line är upptaget. Tjänsterna man jobbar med är bl.a. LAN, ADSL, Dial-Up, Kabelbredband, Mobilt Internet, Mobiltelefoni och Bredbandstelefoni. Kompetens och egenskaper Du skall ha erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller 1:e line support inom telekom, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att lära och utvecklas. Det är viktigt att vara driven och metodisk, med ett intresse för datorer, mobiltelefoner och problemlösning. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig. Dessa är nödvändiga kunskaper: - Goda datakunskaper och vana att arbeta i olika system - Goda kunskaper inom LAN och LAN-utrustning som routrar, trådlösa nätverk och vanliga typer av modem. - Kunskaper i TCP/IP och en förståelse för hur nätverk och Internet fungerar. - Teknisk utbildning eller motsvarande. - Du skall, såväl på svenska som på engelska, uttrycka dig korrekt i tal och skrift. - Mycket god social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av 2:nd line support inom telekombranschen.

Sammanfattning

Liknande jobb


31 oktober 2024